Zahrajte si na raka. Jednoduchý pohyb udrží tělo i mysl v kondici

Ve chvílích ohrožení korýši couvají, proto se říká „chodit pozpátku jako rak“. Běžně se pozpátku ve zvířecí říši nechodí, ale chůze pozpátku má svá pozitiva. Každý pohyb je totiž zdravý a každodenní procházky patří mezi nejvděčnější fyzické aktivity, navíc jsou vhodné pro každého nehledě na věk a často je zvládnou absolvovat i lidé, kteří mají problémy s klouby. Odborníci doporučují během této nenáročné aktivity vyzkoušet zcela opačný směr, jedná se totiž o velmi efektivní způsob pohybu.

Mohlo by vás zajímat:  Diabetes není radno brát na lehkou váhu. Při špatné léčbě hrozí vážné komplikace

Pravidelný pohyb pro zdraví

Světová zdravotnická organizace doporučuje cvičit nebo se věnovat aerobní fyzické aktivitě alespoň 150 minut týdně. To je pravidlo, které se snaží svým svěřencům vštěpovat též trenéři, protože 30 minut pětkrát týdně vede k posílení svalstva, ulevuje kloubům a udržuje optimální hmotnost. Možností pro všechny je chůze, která patří mezi nejsnadnější způsoby pohybu. K jejímu provozování není třeba žádného vybavení ani dovedností, stačí nazout boty a jít.

Zdroj obrázku: Freepik

Chůze pozpátku pomáhá

Chodit na procházky zlepšuje fyzickou a duševní pohodu, snižuje riziko vážných chorob a zlepšuje stav kloubů. Je lékem na zpomalené trávení a zatíženou peristaltiku, podle odborníků chůze posiluje obranyschopnost organismu a usnadňuje shazování nadbytečných kil. V poslední době se hovoří o tom, že v rámci procházky je dobré změnit směr a jít pozpátku, protože se tímto způsobem zapojuje více svalů na nohou a zádech, nadto nejsou zatíženy klouby. A co víc, spalování tuků je v takovém případě rychlejší a efektivnější, až o 40 procent ve srovnání s běžnou chůzí.

Mohlo by vás zajímat:  Střevní chřipka vyčerpá celé tělo. Zpátky do kondice ho vrátí správný jídelníček

Dobrá obuv a výborná orientace v terénu

Na co je třeba před praktikováním této aktivity myslet? Při chůzi pozpátku je dobré mít kvalitní a pevné boty, u kterých nehrozí uklouznutí nebo podvrknutí kotníku. Současně se musí zvolit vhodný terén, kde nehrozí riziko pádu. Před vyjitím je nutné zkontrolovat okolí, zda je chůze pozpátku v dané chvíli bezpečná. Začíná se s krátkými vzdálenostmi, postupně se navyšuje počet kroků pozpátku při každé další procházce.

Zdroj: https://www.sciencealert.com/it-sounds-crazy-but-walking-backwards-is-really-really-good-for-you