Švihadlo dávno nepatří do ruky jen dětem. Jako pravidelný sport prospěje víc než běhání

Skákání přes švihadlo nebývá zrovna oblíbený sport. Možná ho máte spojený s malými dětmi, které si skáčou na hřišti, ale tohle už dávno není pravda. Věděli jste například, že za stejný čas, který strávíte skákáním přes švihadlo nebo budete běhat, má skákání přes švihadlo navrch ve všem? Spálíte více kalorií a více uděláte i pro svou fyzičku a my se podíváme, co přesně.

Zlepšíte svou koordinaci

Skákání přes švihadlo přináší mnohem více benefitů, než by se mohlo na první pohled zdát. Například je to výborná pomůcka pro trénování koordinace. Při skákání se soustředíte na nohy, a ať tomu věnujete pozornost, nebo ne, mozek si moc dobře uvědomuje, co nohama děláte. Proto aniž byste si to uvědomovali, trénujete koordinaci.

Skákáním spalujete velké množství kalorií

Podle studií je dokázáno, že za třicet minut skákání přes švihadlo můžete spálit až 700 kalorií. Což rozhodně není malé číslo. Jeden skok by se dal převést na 0,1 kalorie, kterou spálíte. Takže když si to sami spočítáte, tak se tímto obyčejným skákáním dá dosáhnout opravdu hezkých výsledků.

Zdroj obrázku: Freepik

Zlepšíte si kardiovaskulární zdraví a dýchání

Pokud cvičíte třikrát až pětkrát týdně po dobu 10 až 20 minut, pak děláte vše pro to, abyste zlepšili stav svého srdce a plic. Navíc trénujete i plíce a zlepšujete tak efektivnost svého dýchání. Takže pokud zrovna nemáte čas si jít zaběhat nebo do bazénu, pak skákání přes švihadlo je tou nejlepší volbou.

Navíc budete chytřejší

Ano, opravdu je to tak. Nejnovější studie jasně dokázaly, že skákáním rozvíjíte levou i pravou hemisféru svého mozku, což ve výsledku znamená, že se vám zlepšují všechny schopnosti celkově. Například paměť, čtenářské dovednosti nebo prostorová orientace.

Pokud tedy přemýšlíte, že byste začali skákat přes švihadlo, tak vám to můžeme jen a jen vřele doporučit.

Zdroj: https://www.prevention.com/fitness/a38390196/jump-rope-benefits/