Cvičení patří do zdravého životního stylu. Ve špatnou dobu ale může tělu i ublížit

Člověk by měl žít aktivně a cvičení by mělo být jednou z těchto aktivit. Jenže kdy je vlastně ten nejlepší čas pro cvičení? Na tuto otázku se v dnešním článku pokusíme najít tu nejlepší a nejpřesnější odpověď. Podíváme se, která část dne je ideální, a na další věci okolo cvičení.

Cvičení přináší nespočet výhod

Pozitiv je opravdu obrovské množství a my vám ve zkratce představíme ta největší z nich. Pokud patříte mezi ty, co necvičí, pak byste to rozhodně měli alespoň zkusit.

  • Zvýšíte si čistou svalovou hmotu.
  • Zbavíte se přebytečného tuku.
  • Budete mít silnější kosti.
  • Zvýší se vaše přirozená produkce hormonů, jako je testosteron nebo růstový hormon.
  • Ulevíte si od stresu.
  • Bude se vám lépe spát.
  • Je to výborný lék na deprese.

A to je jen zlomek toho, co ze cvičení máme. Každý musí rozhodně vidět, že benefitů je opravdu velké množství.

Zdroj obrázku: Freepik

A jak je to tedy s tou dobou? Je lepší cvičit ráno, nebo večer?

Tady záleží hlavně na intenzitě cvičení. Určitě se nedoporučuje nechávat těžké a složité cviky na večer. Navíc pokud jste ranní ptáče, tak máte značnou výhodu. Ráno, potom co vstaneme, bývá naše tělo nejlépe připraveno, a proto je to také pro většinu lidí ta nejvhodnější doba, kdy si zacvičit. Navíc ráno tělo spaluje nejvíce, tak toho můžete využít ve svůj prospěch.

Mohlo by vás zajímat:  Tohle by měl ve dvaceti letech znát každý muž a nikdo vám to neřekne

Je dobré cvičit na prázdný žaludek?

Opět záleží na druhu cvičení. Pokud není vaše cvičení příliš intenzivní, pak můžete bez problému cvičit i s prázdným žaludkem. Pokud se ovšem pouštíte do něčeho složitějšího, pak silně doporučujeme, abyste si alespoň 30 minut předem dali něco lehkého k jídlu. Například takový banán dokonale vyřeší tento problém za vás.

Je cvičení před spaním špatné?

Pokud pojmete toto cvičení jako procházku nebo krátký běh před spaním, pak rozhodně ne, navíc se vám bude lépe spát. Ale silové cviky a podobně náročné věci raději vynechejte.

Zdroj: https://www.healthline.com/health/fitness-exercise/best-time-to-workout#The-Case-for-Sweating-in-the-Afternoon,-or-Night