Stačí hodina denně a kila půjdou dolů sama. Procházka zlepší kondici těla i mozku

Pandemie obezity se šíří světem, stoupá též počet pacientů s cukrovkou nebo s kardiovaskulárními onemocněními. Hektický a nezdravý životní styl zkracuje život a způsobuje mnoho zdravotních obtíží. Stačí přitom tak málo k ozdravení celého těla, podle odborníků pouhá jedna hodina vede ke zlepšení fungování organismu. A čeho? Chůze! Každodenní procházka je balzámem pro srdce, plíce, mozek a má vliv i na psychiku. Proč se vydat každý den ven?

Pohyb, který zlepšuje fungování mozku

Lidé v minulosti nepotřebovali krokoměry v chytrých hodinkách pro své zdraví. Chůze totiž byla normální rutinou a činností, protože potřebovali jít do práce, nakoupit nebo vyzvednout děti ze školky nebo ze školy. Víkendy se trávily v přírodě nebo opět v pohybu, protože používání automobilů nebylo tolik rozšířené. Dnes tomu tak není, lidé tráví v autech mnoho hodin, obdobně pak sezením v práci a pak i večer doma. Chůze lidskému organismu chybí, protože pohyb na čerstvém vzduchu zlepšuje fyzickou kondici a fungování mozku, podle vědců z Institutu Maxe Plancka v Lipsku snižuje riziko duševních onemocnění.

Zdroj obrázku: Freepik

Test před procházkou a po ní

Vědci z německého výzkumného centra svou studii podpořili daty z magnetické rezonance, účastníci totiž podstoupili vyšetření před hodinovou procházkou v přírodě a po ní. Výsledky poukázaly na snížení stresové zátěže po procházce. A nejen to, chůze je nejpřirozenější lidská pohybová aktivita, která zlepšuje pohyblivost a zvyšuje kondici bez zbytečného zatěžování kloubů. Chůze se doporučuje též lidem s kily navíc, nebo přímo s obezitou, protože se jedná o bezpečný pohyb oproti běhu, jízdě na kole nebo aerobním aktivitám.

Mohlo by vás zajímat:  Většina lidí si neumí vyčistit uši. Nejoblíbenější způsob může vést k vážným komplikacím

Každodenní procházka pro dobrou kondici

Chůze se může leckomu zdát obyčejná, ale podle odborníků je velmi efektivní v budování svalstva a zvyšování kondice, navíc se při ní zapojují všechny svaly těla. Bezpochyby je důležitá rychlost chůze nebo vybraný terén, ale podle expertů stačí 18 dní po sobě chodit denně alespoň hodinu pro zhubnutí 1,37 kilogramu a snížení obvodu pasu o 1,51 centimetru. To vše bez zatížení srdce nebo přetěžování kloubů. Z chůze těží nejen srdce, každodenními procházkami se zlepšuje funkce plic, lépe se okysličuje tělo a zvyšuje se odolnost těla. Pravidelnou fyzickou aktivitou lze současně snížit hladinu cholesterolu a zlepšit trávení. Přitom stačí jediné, jít každý den na hodinovou procházku do přírody.

Zdroj: https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/5-surprising-benefits-of-walking