Správně nastavený jídelníček je důležitý od miminka. Díky vyvážené stravě bude malé bříško vždycky spokojené

Správná strava u dítěte je důležitá. Měla by obsahovat všechny potřebné živiny, vitamíny a minerály pro danou fázi vývoje. Jednoduše řečeno, musíme se přizpůsobit věku dítěte a jeho individuálním potřebám. Jak by taková strava měla vypadat? To se dočtete v článku.

Strava dítěte v prvním roce života

V prvních šesti měsících je důležité, aby dítě bylo krmeno pouze mateřským nebo umělým mlékem. Mléko je totiž nezbytné pro správný vývoj a dostatečný přísun vitamínů, minerálů a živin. Po dosažení šestého měsíce života musí zůstat mateřské nebo kojenecké mléko hlavní složkou potravy. Postupně ale je doporučeno přidávat do jídelníčku pestrou stravu. Začněte zeleninouovocem, lehce libovým masemmléčnými výrobky. Stravu podávejte především v měkkém stavu, aby dítě mohlo bez potíží pozřít danou potravinu. Dítě je pořád ve věku, kdy jeho žaludek je malý, a proto rozdělte krmení na pět malých jídel denně v pravidelných intervalech.

Zdroj obrázku: Freepik

Strava ročního dítěte

Po dosažení prvního roku můžete opět zpestřit jídelníček. Pořád by ovšem mělo platit pět jídel v pevně stanovený čas. Jaký je důvod? Metabolismus a jeho správné fungování. Dbejte také na velikost porce. Podle odborníků se doporučuje 200 g ovoce a 400–500 g zeleniny. Zeleninu podáváme vařenou, dušenou, v polévkách nebo syrovou, ale nakrájenou na malé kousky.

Mohlo by vás zajímat:  Málokdo umí toaletu správně použít. Nevhodná poloha způsobuje zdravotní problémy

Jídelníček dítěte po završení prvního roku musí obsahovat všechny potřebné složky pro správný vývoj. Od minerálních látek po:

  • bílkoviny,
  • tuky,
  • sacharidy.

Tři jídla by měla být hlavnídvě doplňková. Správně sestaveným jídelníčkem se vyhnete různým zdravotním problémům, jako je obezita, a podporujete tak správný vývoj batolete.

Rozdělení porcí na celý den

Snídaně by měla pokrýt 25 % kalorií za celý den. Vhodným adeptem je kaše pro děti. Svačina by měla pokrýt 10 % denních kalorií a skvělou volbou je ovoce (například jablko či švestka). Pokračujeme obědem s 30% podílem kalorií. Zeleninová polévka nebo maso se zeleninou jsou výborným nápadem. Odpoledne můžeme naservírovat ovoce, které tvoří 15 % denní porce. Poslední jídlo s 20% kalorickým podílem musí být lehce stravitelné. Doporučuje se kaše nebo vařená, rozmačkaná zelenina.

Zdroj: https://www.babycenter.com/baby/solids-finger-foods/age-by-age-guide-to-feeding-your-baby_1400680