Slané chipsy jsou skrytou hrozbou. Neničí pouze tělo, negativně ovlivňují pohodu a paměť

Milujete bramborové chipsy? Chipsy jsou bohužel pochoutkou, která se nedoporučuje, protože jsou plné nejen přepáleného tuku, ale také soli a dalších látek, které nejsou pro tělo vhodné. Chipsy obsahují jen prázdné kalorie, které nám nic nedají, naopak bude přibývat tuk a budeme tloustnout. Dejte si raději sušené nebo čerstvé kousky ovoce.

Oblíbená pochoutka škodí duševnímu zdraví

Vědci potvrdili, že i když po těchto brambůrcích saháme nejčastěji na firemních nebo domácích večírcích, nevyplatí se je jíst ve velkém množství, protože mohou negativně ovlivnit naše duševní rozpoložení. Jejich konzumace podle některých vede až k poruchám nálady a problémům s pamětí. Možná byste tak měli přemýšlet nad tím, jestli nevyměnit chipsy za zdravé ovoce.

Výzkumy ukázaly, že konzumace chipsů měla vliv na každého jedince, který se zúčastnil provedené studie. Lidé byli rozděleni do skupin, kdy jedna konzumovala bramborové lupínky méně, druzí více a k tomu ještě do jídelníčku zařadili ovoce. Právě ti, kteří měli k dispozici dostatek ovoce, měli lepší duševní stav než ti, kteří ovoce vynechali.

Mohlo by vás zajímat:  Nejen alkohol. Játrům škodí i nenápadné potraviny, na rizika myslí málokdo
Zdroj obrázku: Freepik

Ovoce si dávejte co nejčastěji

Určitě se tak vyplatí chipsy vynechat a místo toho si dávat nejen ovoce, ale také zeleninu. Právě ovoce si můžete dát nejen čerstvé, ale také ho přidat do dezertů nebo si ho nasušit a mít tak chutnou a hlavně zdravější svačinu. Konzumací ovocných chipsů si nejen vylepšíte náladu, ale do svého těla dostanete také vitaminy a další látky, které byste z lupínků nikdy nedostali.

Budete na tom zdravotně mnohem lépe, pokud budete jíst ovoce například dvakrát denně. Je to lepší varianta než si dávat jeden kousek například čtyřikrát týdně. Sušené ovoce navíc snižuje možnost vzniku deprese a dalších duševních onemocnění. Návyk můžete snadno změnit, přestaňte kupovat nezdravé chipsy a raději sáhněte po zdravější alternativě.

Zdroj: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25280418/, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2491403/, https://www.eatthis.com/ugly-side-effects-eating-potato-chips/