Pstruh zachutná i těm, kteří rybám neholdují. Překvapí jemnou chutí i snadnou přípravou

Hodně lidí vůbec nejí ryby, což je velká chyba. Jíst bychom měli hlavně pstruhy, protože tento druh je pro tělo obzvláště zdravý. Přitom stačí, když ve svém jídelníčku vyměníte jedno nebo dvě jídla v týdnu za tuto úžasnou rybu. Pstruh se snadno připravuje, je nízkokalorický a zároveň bohatý na mnoho živin, které naše tělo potřebuje.

Proč právě pstruh?

Základní otázkou je, do jaké ryby byste se měli pustit. Pstruh je na trhu jednou z nejlepších možností, na které můžete vsadit. Vybírat můžete mezi třemi druhy: potočním, jezerním a duhovým. V každém případě se jedná o rybu s velmi jemným masem, která pochází z čistých vod. Právě čistá voda z něj dělá tak speciální pochoutku, která u vás v kuchyni nesmí chybět.

Než si rybu přinesete domů, měli byste v obchodě provést pár základních kroků, díky kterým získáte ten nejlepší kousek. Myslete na to, že kůže musí být jasná a lesklá, pokrytá jemnými šupinami. Za pozornost stojí také oči, které musí být jasné a průhledné. Jestli budou žábry lesklé a červené, ryba je zdravá a můžete si ji klidně vzít domů.

Zdroj obrázku: Freepik

Co pstruzi obsahují?

Pstruh je velmi bohatý na mnoho cenných živin. Mezi nejdůležitější složky, které jsou prospěšné pro zdraví, patří bílkoviny, draslík, hořčík, fosfor a selen. Bílkoviny jsou stavebním kamenem buněk a tkání. Draslík a hořčík zlepšují stav oběhového systému, posilují srdce a dokážou snížit krevní tlak. A nakonec fosfor a selen aktivně podporují imunitní systém a pomáhají udržovat kosti i zuby zdravé.

Jak ho můžete připravit?

Příprava této úžasné ryby je velmi jednoduchá. Pstruha můžete podávat na mnoho nejrůznějších způsobů. Místo smažení zvolte raději dušení nebo pečení, protože díky tomu bude pokrm zdravý, nebude mastný a získáte všechny důležité vitamíny a minerály.

V troubě ho připravíte nejlépe. Stačí ho položit na plech, posypat solí a pepřem. Kůži můžete trochu naříznout a přidat plátky citronu. Rybu pečte v troubě předehřáté na 180 stupňů po dobu 20 minut. Jako přílohu zvolte vařené nebo pečené brambory s pažitkou.

Zdroj: https://lacrosseallergy.com/what-to-expect/diet-and-nutrition-counseling-services/trout-superfood-of-the-month/