Petrželové pesto ozvláštní teplé i studené pokrmy netradiční chutí. Tělu navíc dodá důležité železo

Petržel nemusí sloužit pouze jako přísada do salátů nebo polévek. Můžete si z ní udělat například pesto, které zamezí tomu, že vašemu tělu bude chybět železo. Někdy už i malým dětem chybí železo, což je minerál a látka, kterou všichni potřebujeme k tvorbě červených krvinek.

K čemu bude pesto dobré?

Pesto je pasta italského typu. Dnes ho najdete hotové v obchodech, můžete si koupit různé příchutě. Snadno si ho ale vyrobíte také doma, protože to není nic složitého. V našem receptu bude hlavní složkou petržel, která obsahuje velmi důležité látky, které mohou zamezit vzniku anémie, což je akutní nedostatek železa. Petržel si můžete sami doma pěstovat v květináči a mít ji kdykoliv při ruce.

Má spoustu léčivých vlastností, a to hlavně díky obsaženým látkám. Chlorofyl snižuje zánět v těle, vitamin C podpoří imunitní systém. Můžete si petržel přidat do mnoha pokrmů, čímž si zajistíte, že vás nenapadnou žádné infekce nebo viry. Žvýkáním petržele zase odstraníte nepříjemný zápach z úst například po cigaretě nebo česneku.

Zdroj obrázku: Freepik

Jak si pesto připravit?

Výroba pesta je velmi jednoduchá. Připravte si následující suroviny:

  • 2 svazky petrželky,
  • hrst rukoly,
  • 1/4 hrnku mandlí,
  • lžičku citronové kůry,
  • stroužek česneku,
  • 4 lžíce olivového oleje,
  • 3 lžíce parmazánu,
  • sůl a pepř.
Mohlo by vás zajímat:  Příčiny a typy bolesti, se kterými se můžete kdykoli setkat

Poté už stačí pouze všechny suroviny vložit do mixéru a rozmixovat do hladké kaše. Když máte hotovo, ještě dochuťte solí a pepřem a pastu pak můžete použít na mnoho věcí. Hodí se namazat si ji na chléb místo másla, použít ji ale můžete také místo omáčky na těstoviny. Vyplatí se jíst pesto 1–2× týdně, aby byly jeho účinky viditelné. Rozhodně tím nic nezkazíte, a pokud se cítíte unavení a chybí vám energie, pesto může být dobrá volba, jak ji doplnit. Kromě petrželky si navíc doma můžete pěstovat i další bylinky, které pomohou zase s jiným zdravotními problémy.

Zdroj: https://www.healthline.com/nutrition/parsley-benefits