Odpolední káva se může vymstít. Přinášíme důvody, proč pít oblíbený nápoj pouze ráno

Mezi nejoblíbenější nápoje patří káva. Důvody jsou různé, jsou jimi především:

  • chuť,
  • vůně,
  • doplnění energie,
  • návyk.

Saháte po kávě z důvodu doplnění energie? Tělu sice určitou vzpruhu dodáte, ale zároveň musíte očekávat vedlejší účinky. Jaké to jsou?

Kromě výše zvýšených benefitů vyplavujeme z těla konzumací kávy mimo ranní hodiny množství minerálů. Dle vědců pití kávy v odpoledních hodinách nebo šest hodin před spaním může škodit.

Cirkadiánní rytmus

Podle výzkumu vědců převrací pití dvojitého espressa 3 hodiny před spaním naše cirkadiánní hodiny v průměru o 40 minut. To poté naruší celý spací cyklus.

Jaký další vliv má konzumace kávy na odpočinek? Podle studie z roku 2014 zveřejněné v Journal of Biological Rhytms měli lidé, kterým byl 5 hodin před spaním podán kofein (2 espressa), delší čas usnutí. To ovšem není jediný negativní dopad. Kromě potřeby delší doby k usnutí lidé trpěli častějším buzením a bděním. Pro mozek důležitá hluboká fáze spánku byla výrazně kratší.

Zdroj obrázku: Freepik

Noční pocení v období menopauzy

Studie z roku 2005 zjistila, že odpolední pití kávy zhoršuje noční pocení u žen v menopauze. Snížení dávky kofeinu tedy může pomoci při problémech s nočním pocením a návaly horka. V období klimakteria se obecně doporučuje vzdát se kofeinu, zejména v pozdějších hodinách.

Nezní to až tak těžce, stačí se vzdát opravdu konzumace kávy v odpoledních, nebo alespoň nočních hodinách, a budete mít klidnější noc.

Diuretický účinek

Studie z roku 2013 přišla s tím, že ženy pijící velké množství kofeinu trpí více na inkontinenci moči než ty, které kávu nepily nebo pily normální množství. Kofein má močopudné vlastnosti, takže buďte připraveni na noční buzení kvůli potřebě močit.

Nezměnili jste názor na pití kávy? Měli byste alespoň omezit pití kávy, a to hlavně co se týče množství v určitých hodinách. Všeho moc škodí, a právě proto je potřeba omezit pití kávy zejména v nočních hodinách, aby nedošlo k narušení spánku, který je pro organismus a tělo velice důležitou činností.

Zdroj: https://www.cnbc.com/2017/10/06/this-is-the-best-time-to-have-your-cup-of-coffee.html