Neurologové radí, kdy nejlépe ulehnout do postele pro kvalitní spánek

Správná kvalita spánku má přímý dopad nejenom na naši pohodu, ale také na celkové zdraví. V rychlém životním tempu života je mnohdy složité vysledovat každodenní spánkovou rutinu. Ukazuje se, že náš odpočinek je ovlivněn nejen počtem prospaných hodin, ale i dobou, kdy jdeme do postele.

Kdy je nejlepší uléhat do postele?

V jaký čas bychom měli zalézt do peřin, aby nám spánek zaručil nejlepší regeneraci a odpočinek? Ukazuje se, že okamžik, kdy jdeme do postele, může významně ovlivnit náš metabolismus a endokrinní systém. Dr. Andrew Huberman, neurolog ze Stanfordovy univerzity, vysvětluje, kdy je nejlepší čas pro klid. Huberman věří, že klíčem k určení, kdy je nejlepší jít spát, je sledovat pokles své energie po celý den. To je vynikající ukazatel toho, v jaké fázi cyklu spánku a bdění se nacházíme. „Dochází-li k odpolednímu poklesu energie (mírnému nebo závažnému) ve 14:30, 15:00, s vysokou mírou pravděpodobnosti je ideální doba spánku šest až sedm hodin po tomto poklesu,“ napsal na Twitteru. Podle jeho teorie, pokud se začnete cítit unavení kolem 15:00, měli byste jít spát mezi 21:00 a 22:00.

Mohlo by vás zajímat:  Udržte si dobrou psychickou pohodu i během krátkých zimních dní
Zdroj obrázku: Freepik

Ranní ptáče, nebo noční sova?

Další vědec, Dr. Max Kirsten, odborník na spánek na klinice hypnoterapie NLP Wellbeing Clinic v Londýně, dává také vodítko k tomu, kdy bychom měli jít spát. V rozhovoru pro The Sun řekl, že ideální čas spánku by měl záviset na tom, zda jste ranní ptáče, nebo noční sova. „V ideálním případě bychom měli jít spát v době, která nám umožní spát sedm až osm hodin předtím, než se ráno musíme probudit. Nejlepší je usínat vždy ve stejnou dobu, protože pravidelnost je klíčem k dobrému spánku,“ vysvětlil lékař. Vzhledem k tomu, že nejsme všichni stejní, naše požadavky na spánek budou odlišné. Ranní ptáčata vstávají brzy, ale musí jít spát mnohem dříve. Noční sovy chodí spát později a vstávají později.

Zdroj: https://scopeblog.stanford.edu/2020/06/03/setting-your-biological-clock-reducing-stress-while-sheltering-in-place/, https://www.maxkirsten.com/press/times-max-kirsten-guide-getting-perfect-nights-sleep/, https://health.clevelandclinic.org/what-time-should-i-go-to-bed/