Některé jídlo tráví organismus neuvěřitelných 30 hodin. Zbavte se pocitu těžkého žaludku ihned

Pocit těžkého břicha, to je velice nepříjemná příhoda. Nejeden z nás se v téhle situaci ocitl. Může se vám to stát kdykoliv a kdekoliv. Na oslavě, v restauraci, doma nebo i z požití většího množství alkoholu. Jaká je doba trávení, které potraviny patří k nejhůře stravitelným? Pokud už se dostanete do této svízelné situace, jak z ní vybruslit? To vše se dozvíte v dalších bodech.

Jaké potraviny tělo tráví dlouho?

Rychlost trávení potravin v žaludku závisí na typu snědeného jídla. Pokud si dáte velké množství těžkého jídla, doba trávení bude mnohem delší a můžete zažívat žaludeční potíže jako:

  • bolesti břicha,
  • zácpu,
  • plynatost.

Potraviny, které tělo tráví více než šest hodin, jsou smažené a pečené maso, uzený sýr a uzeniny, rychlé občerstvení, rybí konzervy, margarín, sádlo, dorty se smetanou, houby a luštěniny. Mezi další potraviny, které zůstávají v žaludku dlouho, patří sycené nápoje, alkohol a čokolády. Pokud ovšem nesníte velké množství z výše zmíněných potravin, pocit těžkosti nebudete prožívat.

Zdroj obrázku: Freepik

Lehce stravitelnými potravinami jsou ovoce, zelenina, ořechy, mléčné výrobky s méně než 3% obsahem tuku, vařené ryby, vejce, mořské plody a drůbež.

Mohlo by vás zajímat:  Šťáva z červené řepy nahradí předražené doplňky stravy. Pravidelné pití udrží bystrou mysl

Doba trávení

Po vložení jídla do úst začíná proces trávení právě tam. Podle odhadů může trvat až 30 hodin. Od získávání důležitých látek v těle pro správnou funkci organismu až po vylučování škodlivých látek, které jsou pozůstatkem látkové výměny. Doba trávení závisí na mnoha faktorech. Od množství tuku, bílkovin a cukru. U smažených jídel je doba trávení obecně delší oproti jídlům připravovaným v páře.

Jak vyřešit problém těžkého žaludku

Pokud vás trápí problém těžkého žaludku, bylinky mohou být řešením. Můžete zkusit mátu či heřmánek. Alternativním řešením je žvýkání fenyklu nebo kmínu. Rozhodně nesmíme opomenout voducitrónem. Určitě se vyplatí dodržet lehce stravitelný jídelníček, aby mělo tělo dostatek času poradit si s „těžkým nákladem“.

Zdroj: https://www.webmd.com/digestive-disorders/remedies-for-bloated-stomach