Na stopce řada řidičů zbytečně brzdí provoz

Stojíme před křižovatkou, před níž se nachází stopka – většinu z nás učili, jak se správně chovat v této situaci. Měli bychom zastavit, dát přednost a teprve poté vjet do křižovatky. Zní to jednoduše a každý řidič by měl tato pravidla zvládat. Nicméně je třeba podotknout, že ne každý řidič zná zákon v jeho celé přesnosti a někteří kvůli tomu zbytečně brzdí provoz.

Přestupky na křižovatkách

Někteří řidiči neberou ohled na pravidla silničního provozu a dopouští se na křižovatkách přestupků. Značka „Stůj, dej přednost v jízdě“ je často ignorována, což může vést k nebezpečným situacím. Pokud policie zachytí tyto přestupky, mohou být řidiči potrestáni pokutou. Dalším problematickým jevem je nedodržování přednosti na křižovatkách. Někteří řidiči sice na stopce zastaví, ale nedbají na dávání přednosti ostatním vozidlům. Tím vytvářejí situace, kdy mohou omezovat, nebo dokonce ohrožovat ostatní účastníky silničního provozu. Tyto přestupky jsou také postihovány policií.

Mohlo by vás zajímat:  Zimní pneumatiky za výhodnou cenu nemusí splňovat potřebnou kvalitu
Zdroj obrázku: Freepik

Nadbytečné zastavování na stopce

Existují také řidiči, kteří zastavují na stopce, i když to není nutné. Předpisy stanovují povinnost zastavit na značce, ale neupřesňují, kde přesně by mělo k zastavení dojít. Důležité je zajistit dostatečný rozhled do křižovatky a to může být splněno i zastavením před samotným bodem křižovatky. Někteří řidiči však zbytečně zastavují dvakrát, i když by stačilo jedno správné zastavení. Důležité je, aby byla zajištěna dobrá viditelnost do křižovatky.

Ovlivňování plynulosti dopravy

Častým problémem je vznik kolon vozidel před křižovatkami. Řidiči postupují tak, že jedou, zastaví na hranici křižovatky a poté se rozjedou. Ale není to nezbytně nutné. Policie sama potvrzuje, že „řidič musí zastavit vozidlo na takovém místě, odkud má do křižovatky náležitý rozhled“. Není však přesně stanoveno, že musí být prvním vozidlem v křižovatce.

Mohlo by vás zajímat:  Tesla svolává do servisů téměř 27 tisíc vozidel kvůli vážné chybě v softwaru

Jinými slovy, pokud je kolona vozidel a zastavíme na druhém místě, máme dostatečný rozhled a žádné další vozidlo nepřijíždí, můžeme vyjet společně s prvním vozem bez dalšího zastavování. Splňujeme tím, co stanoví zákon, bezpečně vjíždíme do křižovatky a zároveň nebrzdíme plynulost provozu, který bude efektivnější. Je třeba však zdůraznit, že ne každá křižovatka poskytuje dostatečný rozhled pro tuto praxi.

Zdroj: https://en.wikipedia.org/wiki/Stop_sign