Kurkuma nesmí chybět v žádné kuchyni. Poznejte její účinky na zdraví i bystrou mysl

Kurkuma je koření, které se v českých kuchyních ještě tolik nepoužívá. Přitom je to hotový poklad, protože zklidní žaludek, podporuje hojení ran a může se používat také při menstruačních bolestech. Má antibakteriální a protiplísňové vlastnosti, které můžete využít. Kurkuma patří mezi zlaté koření, které je původem z Indie a má mnoho zdravotních výhod.

Jaké živiny kurkuma obsahuje?

Kurkuma je koření žluté barvy a výrazné vůně a chuti. Pochází z Indie a je vyrobená z oddenku kurkumy. Ta vypadá jako kořen zázvoru. Kurkuma se používá hlavně při vaření kari pokrmu, ale hodí se také k fazolím nebo dušené rýži. Kromě toho se může využít také při pečení dezertů, protože díky obsaženému barvivu dodáte pokrmům žlutý nádech. Někdo ale její chuť a vůni nemusí.

Kurkuma obsahuje spoustu živin, které jsou našemu tělu prospěšné. Mezi takové patří kurkumin, který má protizánětlivé vlastnosti. Pokud koření smícháte s pepřem, můžete zvýšit vstřebatelnost kurkumy až o 2 000 %. Další složkou, kterou obsahuje, je tumeron, což je esenciální olej, který udržuje nervové buňky v normě. Koření se pak hodí také na mozek, protože zvýší koncentraci a budete mít také lepšího pamatováka.

Mohlo by vás zajímat:  Vyčistěte si játra zcela přírodním způsobem a posilněte své zdraví
Zdroj obrázku: Freepik

Kurkuma působí proti nachlazení a snižuje riziko vzniku rakoviny

Kurkuma je koření, které se hodí téměř pro všechny. Jestli chcete předejít například nachlazení, vyplatí se přimíchat ji do nápojů. Díky tomu také zabráníte vzniku rakoviny. Vyplatí se mít kurkumu po ruce, protože působí preventivně i proti dalším druhům nemocí. Je to skvělý prostředek na pročištění střev. Uklidňuje žaludek a trávicí systém dá znovu do pořádku.

Urychluje trávení, a tím pádem budete také lépe hubnout. Stačí každé ráno vypít sklenici vody s trochou kurkumy, pepře a citronové šťávy. Zrychlíte si metabolismus a účinky poznáte již po několika dnech. Kurkuma je také koření vhodné pro diabetiky. Snižuje totiž ukládání glykogenu v játrech, čímž ulevuje celému tělu.

Zdroj: https://www.healthline.com/nutrition/top-10-evidence-based-health-benefits-of-turmeric#1.-Turmeric-contains-bioactive-compounds-with-medicinal-properties