Dobré zprávy pro milovníky kávy. Při pravidelném pití výrazně klesá riziko selhání ledvin

Káva je velice oblíbeným nápojem. Pro své aroma a chuť si získala již mnoho fanoušků a o zdravotních benefitech už také víme. Jenomže teď podle nových studií vyšlo najevo, že má pozitivní vliv pro ledviny a napomáhá jejich odolnosti vůči selhání. Toto je absolutní novinkou a senzací, která určitě potěší nejednoho konzumenta kávy.

Mnoho lidí oceňuje právě chuť a aroma kávy, které ji dělají jedinečnou. Málokterý konzument kávy si dokáže představit den bez doušku oblíbeného šálku. Podle nejnovějších výzkumů by neměl šálek malé černé kávy chybět v jídelníčku žádného zdravého člověka.

Káva dodává nejen energii

Kofein obsažený v kávě působí povzbudivě pro náš organismus. Po požití máme více energie a motivace ke všem povinnostem, jelikož se i více soustředíme. Tělo na kofein reaguje zvýšeným tepem a zrychleným tlakem a samo se tak okysličuje.

Byly zjištěny pozitivní účinky kávy na trávenímetabolismus. A to není vše, podle vědců z Lékařské školy Johnse Hopkinse přispívá pití kávy ke snížení rizika akutního selhání ledvin. Vedle toho pravidelné pití kávy předchází nemocem, jako je diabetes 2. typu, onemocnění jater a kardiovaskulární onemocnění.

Zdroj obrázku: Freepik

Káva a vliv na činnost ledvin

Jeden šálek kávy denně přispívá k lepšímu zdraví. Podle výzkumu měli lidé po požití pravidelného šálku kávy až o 11–15 % nižší riziko rozvoje akutního selhání ledvin oproti těm, kdo nepili kávu. V potaz byly také brány tyto faktory:

  • životní styl,
  • zdraví,
  • strava,
  • užívané léky.

Rozhodně se vyplatí pít šálek kávy denně!

Dle výsledků výzkumu pití kávy přispívá ke zlepšení ochrany ledvin před jejich selháním. Lidé, kteří vypili 2–3 šálky kávy denně, měli nejnižší riziko rozvoje selhání ledvin. Bylo to až o 22–23 % méně než u těch, již nepatří mezi milovníky kávy. Kofein v kombinaci s jinými biologicky aktivními sloučeninami zlepšuje perfuzi a hospodaření s kyslíkem v ledvinách. Na definování mechanizmů, které chrání ledviny na buněčné úrovni, je potřeba si ještě počkat, zapotřebí jsou další výzkumy.

Zdroj: https://scitechdaily.com/drinking-coffee-can-reduce-your-risk-of-kidney-injury-by-23/, https://studyfinds.org/drinking-coffee-kidney-damage/, https://scitechdaily.com/drinking-coffee-can-reduce-your-risk-of-kidney-injury-by-23/, https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31837886/, https://www.medicalnewstoday.com/articles/2-3-cups-of-coffee-a-day-may-reduce-kidney-injury-risk-by-23