Naučte tělo vstávat bez budíku. Opadne ranní stres i pocit ospalosti po celý den

Téměř většina lidí využívá mobilní telefon, budík nebo další techniku, aby vstali v určitý čas. Existuje v dnešní době možnost, kdy bychom se probudili v čase, který sami chceme, bez použití těchto přístrojů? Představa probuzení za svítání prvních paprsků zní lákavě, že ano? Naštěstí existují způsoby, které dokážou přeměnit otázku v odpověď.

Jedná se o tři základní kroky, pomocí nichž se dostanete k vytouženému cílikvalitnímu spánku. Nestojí to žádné finance ani úsilí, jen zdravou životosprávu.

Začněte s každodenní rutinou

Prvním správným krokem k cestě za vytouženým vstáváním bez použití technologie je vypracování si každodenní rutiny. Plánování rutiny, kterou posléze dodržujeme, vycvičí mozek, aby byl v určitých časech unavený nebo naopak soustředěný. Vyplatí se proto vést pravidelný deník a určit si časy, kdy chodíváme spát. Během chvíle zjistíte, že když budete chodit v určitou hodinu spát, budete ráno vstávat ve stejnou dobu bez použití budíku. Samozřejmě se to může někdy lišit, například během nemoci nebo po nadměrné fyzické zátěži.

Zdroj obrázku: Freepik

Dejte průchod světlu

Dalším krokem je zavedení přirozeného světla do ložnice. Večer, než půjdete spát, roztáhněte záclony nebo žaluzie a uvidíte, jak budete ráno vstávat s příchodem prvního slunečního světla. Vystavením přirozenému světlu brzdíme tvorbu melatoninu, což je spánkový hormon. V letním období je také doporučeno spát s otevřeným oknem, což vede rovněž ke snadnějšímu vstávání.

Dbejte na správnou spánkovou hygienu a vyhýbejte se stresu

Vědci doporučují odložit zařízení, jež vyzařují modré světlo, hodinu a půl před spánkem. Používání mobilního zařízení nebo notebooku pár hodin před spaním snižuje tvorbu melatoninu až o 50 %.

Stres negativně ovlivňuje naši psychiku a celkově tělo. Má i negativní vliv na kvalitní spánek. Klíčem je jeho eliminace. Mezi nejvhodnější způsoby patří:

  • meditace,
  • poslech relaxační hudby,
  • šálek odvaru z bylin.
Zdroj: https://www.insider.com/guides/health/mental-health/morning-routine