Budovat důvěru zaměstnanců není jednoduché. Kde začít?
Vybudovat důvěru zaměstnanců ve společnosti vyžaduje hodně práce, úsilí a času. Na rozdíl od toho, co dělá většina zaměstnavatelů, důvěru si nemůžete koupit zvýšením mezd, prémiemi nebo výhodami pro zaměstnance. Víte, proč se to vůbec vyplatí dělat a jak s tím začít? Právě na to se dnes trochu podíváme, protože jde o důležitý faktor, který nemůžete ničím nahradit.
Otevřená komunikace
Pravidelné schůzky a porady by rozhodně neměly být jen o rozkazech a příkazech. Důležité je se zaměstnanci podělit o informace a diskutovat o problémech a záležitostech, které se přímo týkají společnosti. Vedení by mělo přímo a jasně odpovídat na otázky a dbát na to, aby informace nikdy nezkreslovali. Lidé by vždy měli vědět, jak na tom společnost je, jaké jsou její cíle a plány do budoucnosti.
Stejně důležité je, aby vedoucí a majitelé společnosti jasně komunikovali, co od zaměstnanců očekávají. Lidé nemohou efektivně pracovat a plnit své úkoly, když neznají cíle a očekávání firmy. Vedení firmy by také mělo znát faktory, které zaměstnance motivují a demotivují při práci. Otevřená komunikace vám tímto způsobem pomůže vybudovat důvěru a loajalitu.
Správné zacházení s lidmi
Se všemi zaměstnanci bez výjimky by se mělo jednat stejně. Nepovyšujte se nad nikoho. Nikoho byste neměli vyčlenit ani zvýhodnit. Zaměstnanci jsou motivováni hlavně tím, jak se k nim ostatní chovají. Budete-li tolerantní, chápaví a budete s nimi mluvit na rovinu, budou si vás vážit. Vedení vždy musí přijít se strategií, která jim udrží cenné jedince, bude všechny respektovat a rozvíjet vůdčí schopnosti klíčových lidí.
Dobrý zaměstnavatel by se měl snažit, aby věděl o svých lidech víc než jejich pracovní zařazení a povinnosti. Zaměstnavatelé, kteří znají soukromí svých lidí, jsou většinou mnohem oblíbenější a lidé u nich raději zůstávají, protože mají ve firmě pevné mezilidské vztahy, které jsou v práci velmi důležité. Bez nich u vás žádný pracovník nezůstane dlouho, protože ho tam nebude nic držet.