Bernard se ptá na kvalitu piva zákazníků přímo u výčepu
„V jedné z restaurací jsem si dal naše pivo. Nebylo úplně v pořádku. Napadlo mě, že potřebujeme dát zákazníkům možnost nám v reálném čase sdělit, jak jim naše pivo chutná. A přál jsem si, aby výčepní věděl, jak na to, aby pivo bylo perfektní a vraceli se mu hosté,“ popisuje úvodní myšlenku, která vedla ke vzniku u nás dosud nebývalého komunikačního mostu se zákazníkem, spolumajitel Rodinného pivovaru Bernard Stanislav Bernard.
V podnicích s čepovaným pivem Bernard tak nyní mají zákazníci možnost prostřednictvím jednoduché a uživatelsky přívětivé aplikace „Jak Vám dnes chutná Bernard?“ nápoj ohodnotit hvězdičkami a připojit komentář. Údaje se sbíhají v pivovaru, ten pak podle potřeby na konkrétní provozovnu vyšle odborníka, aby personálu pomohl s nastavením péče o pivo, výčepního zařízení i samotným čepováním, aby výsledek byl co nejlepší.
Zákazník má možnost ohodnotit objednané pivo hvězdičkovou škálou s doplňujícím komentářem. V případě, udělení 4 a více hvězdiček, je komentář volitelný. U hodnocení 3 a méně hvězd, je naopak doplňující komentář povinnou součástí hodnocení.
Sem budu chodit, tady mají dobré pivo
Pivo odchází z pivovaru v perfektní kvalitě, snahou je, aby se ve stejné kondici dostalo až k zákazníkovi. „Proto trvale dbáme na to, aby pivo cestou neutrpělo a každý, kdo nabízí naše pivo, uměl čepovat co nejlépe. Získají tím všichni, především zákazník. A spokojený zákazník se rád „vrací na místo činu“. Kvalita je náš hlavní prodejní argument,“ říká obchodní ředitel pivovaru Zdeněk Šípek.
Již spuštěný systém hodnocení přinesl pivovaru Bernard zajímavá data. Aktuální průměrné hodnocení piva napříč všemi zapojenými podniky je 4,9 z 5 hvězdiček. Denně přicházejí do pivovaru stovky nových hodnocení. Ta jsou zpracovávána výhradně interně, nedochází ani k jejich zveřejňování, ani k předávání konkrétním podnikům, kterých se týkají. Zákazník tak může tímto způsobem poslat zpětnou vazbu výhradně pivovaru, přesněji potom osobám, které pomohou podnikům s vyřešením nedostatků.
Samotná hodnotící „aplikace“, tedy webové rozhraní, je dostupné prostřednictvím QR kódu, který stačí načíst chytrým mobilním telefonem. Díky využití polohy zařízení dojde i k předvyplnění konkrétního restauračního zařízení. Konkrétní hospodu lze samozřejmě vyhledat také ručně, což umožní zadat hodnocení piva i zpětně, například po návratu domů.
Vše o čepování na jednom místě
Spolu s komunikační platformou „Jak Vám dnes chutná Bernard?“ pivovar vytvořil nový web s ucelenými informacemi o správném čepování piva.
Krátká videa a texty pomohou profesionálnímu i amatérskému výčepnímu zvládnout např. různé styly čepování piva, jako jsou hladinka, šnyt nebo řezané, a ukáží také, jak by čepování vypadat nemělo. Návštěvník najde informace k péči o výčep, sanitaci a dobré rady jak se vypořádat s technickými problémy. Pivovar připojuje řadu dobrých triků a tipů z praxe. Nový web najdete na adrese www.bernard.cz/kvalita.
Ačkoliv je tato sekce webu primárně určena profesionálům, najdou na něm zajímavé informace i fanoušci zlatavého moku. Pomůže jim například se správnou údržbou domácího výčepu, ale také s tím, jak by mělo vypadat správně načepované pivo, nebo od jakého dát raději ruce pryč.
Nový web kvality i webové rozhraní „Jak Vám dnes chutná Bernard?“ ve spolupráci s Rodinným pivovarem Bernard vytvořila společnost FG Forrest.