Při vystupování z vozu vzniká mnoho zbytečných nehod
Mohlo by se zdát, že není nic banálnějšího než vystoupit z auta. Koneckonců každý z nás se to naučí dávno předtím, než se poprvé zapíšeme do autoškoly. Ale zatímco v dětství na naše vystupování přísně dohlížejí rodiče, kteří by nás zastavili předtím, než bychom se bezhlavě vrhli do vozovky, v dospělosti už na pravidla bezpečnosti příliš nedbáme. Paradoxně riskují také rodiče, kteří přitom na své děti apelují, aby vystupovaly správně. A tak nepřekvapí, že ze statistik pojišťoven vyplývá, že drobných nehod zapříčiněných osobou vystupující z auta roste.
Městské parkování
Nebezpečné je zejména městské podélné parkování, při kterém je většinou řidič nucen vystoupit do ulice. I když rychlost je omezena na 30 kilometrů v hodině, pokud jde o obytnou zónu, případně na 50 km/h v ostatních situacích, ulicí projíždějící auto má dostatek kinetické energie k tomu, aby v tom lepším případě zničilo otevírané dveře, v tom horším vystupujícího člověka ošklivě poranilo.
Bezpečnost především
Vystupující osoba se samozřejmě musí rozhlédnout předtím, než dveře otevře. A pokud je výhled zacloněn, například proto, že za autem stojí dodávka, přes kterou není do ulice vidět, je třeba nejprve zlehka pootevřít dveře a pak vykouknout, zda je možné z vozu bezpečně vystoupit. Takový jednoduchý rituál může každému ušetřit spoustu problémů. Děti jej zvládají, ale dospělí po čase zapomenou.
Povinné ručení nemusí škodu pokrýt
Už v úvodu zazněly statistiky pojišťoven. Nebezpečné vystupování a případná škoda můžou mít nepříjemnou dohru na pojišťovně, a to i v případě, že nedojde k žádnému zranění. Pokud je totiž viníkem nehody osoba, která vystupuje ze zaparkovaného vozu, povinné ručení sjednané na dané auto totiž nebude krýt způsobenou škodu. Taková škoda pak jde k tíži vystupující osoby. Je-li však viníkem řidič druhého vozu, škodu bude likvidovat jeho pojišťovna.
Zdroj: https://www.sinklaw.com/car-accident/faqs/open-car-door/