Funkce tempomatu v autě zabrání překročení maximální povolené rychlosti
Existuje mnoho důvodů, proč si můžeme vysloužit pokutu. Špatné parkování, neoprávněný vjezd nebo překročení povolené rychlosti patří mezi běžné přestupky, za které můžeme být potrestáni. Překročení rychlosti se však vyskytuje i mezi řidiči, kteří se jinak řídí pravidly silničního provozu. Mnoho moderních vozidel nabízí technologické funkce, které nám pomohou dodržet povolenou rychlost. Ne všichni jsou ale obeznámeni s tím, jak tato tlačítka či funkce využít.
Využití tempomatu pro udržení rychlostního limitu
Tempomat je jednou z možností, jak se udržet v rámci povoleného rychlostního limitu. Existují však různé typy tempomatů, a tak si každý řidič může vybrat ten, který mu vyhovuje nejlépe. Klasický tempomat udržuje konstantní rychlost bez ohledu na okolnosti, což může v některých situacích představovat nebezpečí. Adaptivní tempomat se automaticky přizpůsobuje provozu, ale ne každému vyhovuje odevzdat řízení vozidla do rukou technologie. Je důležité si uvědomit, že i přes pokročilé funkce tempomatu může dojít k technickým závadám.
Funkce tempomatu v automobilech
Většina vozidel nabízí tlačítko tempomatu, které zahrnuje dvě různé funkce. První funkce je označována jako „cruise“ a představuje klasický tempomat, který udržuje konstantní rychlost. Některá vozidla však umožňují také aktivaci druhé funkce nazvané „limit“. Buď je pro ni přítomné samostatné tlačítko, nebo je možné déle podržet tlačítko tempomatu.
Výhody funkce omezovače rychlosti
Funkce omezovače rychlosti umožňuje řidiči nastavit maximální rychlost, kterou chce jet. Bez ohledu na sešlápnutí plynu vozidlo nebude překračovat tuto stanovenou rychlost. Bezpečně se tak vyhneme pokutám za překročení povolené rychlosti. Bez ohledu na to, zda si zvolíme 50, 90, nebo 130 kilometrů v hodině, tato rychlost nebude překročena při běžné jízdě. Navíc i přes aktivovaný omezovač je možné dočasně zrychlit nad povolený limit, například při nutnosti předjetí nebo přejetí zeleného světla na semaforu, a to aktivací druhého dorazu plynu.
Zdroj: https://www.caranddriver.com/research/a32813983/adaptive-cruise-control/