10 tisíc kroků denně jako cíl? Podívejte se na nový výzkum

Pravidelná fyzická aktivita je pro naše zdraví velmi důležitá. Říká se, že ideálem je 10 tisíc kroků denně. Již před několika lety se ovšem přišlo na to, že to není pravda. Nemusíte zarputile počítat každý krok během celého dne, abyste splnili tento pomyslný cíl. Možná vás potěší, že jej vůbec dosáhnout nemusíte, abyste byli dokonale zdraví. To ukazuje nejnovější výzkum.

Jděte na procházku a posílíte své zdraví

Mnoho studií v několika posledních letech ukázalo, že chodit pěšky každý den může snížit riziko předčasné smrti a nezáleží na tom, jestli jdete na procházku, chodíte jen tak po bytě nebo se procházíte v parku se psem. Stejně tak je úplně jedno, jestli je vaše tempo pomalejší nebo rychlejší. Pro lidi se samozřejmě jednodušší držet se konkrétních čísel, a proto někdo přišel s číslem 10 tisíc, což se stalo pro tisíce lidí po celém světě jasným cílem.

Zajímavý výzkum

Výzkum, vedený odbornicí na fyzické aktivity Amandou Paluch z University of Massachusetts ve městě Amherst ve Spojených státech, provedl testy na skupině čítající 2000 osob. Paluchův tým zjistil, že lidé, kteří chodí nejméně 7 tisíc kroků za den, mají o 50 až 70 procent nižší riziko předčasné smrti než lidé, kteří tolik nenachodí. To znamená, že další 3 tisíce kroků, které byste podle někoho měli denně ujít, vůbec nejsou nutné a nijak nepřispějí ke snížení rizika úmrtnosti.

Mohlo by vás zajímat:  Patříte mezi vášnivé cyklisty? Nenechte se odradit špatným počasím a využijte nový trend

„Počet kroků provedených denně je snadno sledovatelné opatření a získání dalších kroků během dne může být dobrým způsobem, jak zlepšit své zdraví,“ řekla vedoucí výzkumného týmu Paluch pro magazín HealthDay News. Podle nich vám bohatě postačí jen 7 tisíc kroků, takže se rozhodně nemusíte stresovat, pokud nedosáhnete celých 10 tisíc kroků denně. Důležité je, abyste se každý den hýbali a chodili pěšky tolik, kolik to jen půjde. Budete zdravější a budete se cítit mnohem lépe.