Milujete běhání? Vyvarujte se těmto nejčastějším chybám

Do zdravého životního stylu patří kromě pestrého jídelníčku také fyzická aktivita. Jedním z nejoblíbenějších sportů dnešní doby je samozřejmě běhání, které můžete provozovat takřka kdykoliv a kdekoliv. Pokud jste i vy podlehli běhání, možná děláte tyto časté chyby. Neničte své tělo a naučte se správnou techniku běhání.

Ranní procházka nebo běh na čerstvém vzduchu je nejlepší způsob, jak nejlépe nastartovat a probudit celé tělo. Váš den bude tak mnohem aktivnější a pozitivně naladěný. Při běhu zapojujete všechny svaly i části těla, které postupně více zpevňujete. Při běhu však můžete dělat několik chyb, které mohou zničit vaše kolena nebo další klouby. Vyhněte se častým chybám.

Intenzivní a časté běhání

Všeho moc škodí, tato věta funguje i na běhání. Zvlášť začátečníci se snaží běhat co nejčastěji a co nejdelší trasy, což rozhodně vašemu tělu neprospívá. Naučte se sportovat s mírou, pro začátek si vyberte rovné cesty a menší vzdálenosti. Postupně můžete vzdálenosti komplikovanější terén přidávat. Příliš velká námaha vás brzy od běhání odradí, proto si raději nastavte pravidelný rytmus, běhejte pro radost.

Mohlo by vás zajímat:  Obyčejná chůze jako sport: během jedné hodiny můžete spálit až 400 kalorií

Vyhněte se asfaltovým cestám. Alespoň pro začátek. Na asfaltovém povrchu se totiž při začátcích běhání můžete mnohem jednodušeji zranit, tvrdý povrch nedá ani na chvíli úlevu vašim kloubům. Raději vyberte na první výběhy štěrkové nebo méně zpevněné cesty, ty vám pomohou s přirozenou masáží svalů a stabilizují šlachy i vazy.

Základem běhání správná obuv

Běžecká obuv by měla být základem pro každého začínajícího i pokročilého běžce. Nepodceňujte investici do bot na běhání, s obyčejnými teniskami vás běh brzy odradí. Běžecká obuv je pro vaše tělo mnohem bezpečnější, navíc budete mít také protiskluzovou podrážku a pevnější tvar boty. Správná běžecká obuv má také skvělé stabilizátory a tlumiče, které odvrátí riziko nesprávného namáhání.