Tahle zelenina udrží tělo v nejlepší kondici. Zapečená s rýží si získá i opravdové gurmány

Červená paprika je úžasná zelenina, která by neměla chybět v jídelníčku nikoho z nás. Pomůže vám, abyste si udrželi linii, snižuje krevní tlak a chrání před kardiovaskulárními chorobami. Při pravidelné konzumaci může dokonce snížit riziko Parkinsonovy choroby. Tyto důvody by měly být dost velké na to, abyste začali v obchodě kupovat i tuto úžasnou zeleninu a pravidelně ji konzumovali, a to v jakékoli formě.

Úžasný zdroj vitamínu C

Červené papriky jsou obrovským a nedocenitelným zdrojem vitamínu C. Příliš mnoho lidí si to neuvědomuje, ale obsahují čtyřikrát vyšší množství vitamínu C než citrony a další citrusy. Vitamín C v ostatní zelenině a ovoci se často zničí tepelnou úpravou. Zde se toho nemusíte obávat. Velmi zdravé a cenné jsou čerstvé papriky, ale také teplé pokrmy nebo zavařeniny z této zeleniny. Na jeden lahodný recept se můžeme podívat hned teď.

Úžasný recept na plněné papriky

Plněné papriky jsou oblíbeným pokrmem lidí, kteří si rádi vychutnají jídlo bez masa, ale můžete do směsi zajisté přidat např. dušené kuře natrhané na malé kousky. Na výrobu vegetariánské verze tohoto pokrmu budete potřebovat 4–5 červených paprik, sklenici rýže, 1/2 šálku vařeného hrášku, 2 vařené mrkve, 1 rajče, 1 malou cibuli, 3 lžíce oleje a koření (sůl, pepř, bazalku a oregano).

Příprava je velmi jednoduchá a pokrm je přitom nádherně sytý, zdravý a lahodný. Rýži uvařte al dente. Cibuli nakrájejte nadrobno a orestujte na 2 lžících oleje. Přidejte hrášek a na kostičky nakrájenou mrkev a rajče. Restujte asi 3–4 minuty. K rýži přidejte orestovanou zeleninu, koření a důkladně promíchejte. Papriky důkladně omyjte, odřízněte vršky a vydlabejte semínka. Zapékací misku vymažte olejem. Papriky naplňte rýží se zeleninou a dejte zapéct do trouby při 200 stupních na 30 minut. Přílohu nepotřebujete, protože ji máte uvnitř papriky.

Zdroj: https://www.chatelaine.com/health/healthy-recipes-health/five-health-benefits-of-red-peppers/