Se správným jídelníčkem jdou kila dolů sama. Nezáleží přitom jen na typu potravin

V dnešní době existuje spousta lidí, kteří trpí nadváhou. Proč tomu tak je? Odpověď je v nás samotných, protože my jsme zodpovědní za svůj životní styl. Samozřejmě pravidelný pohybcvičení jsou základem pro udržení postavy, ale i zdravé stravovací návyky jsou velice důležitým bodem.

Většina z nás asi tuší, jak by měl vypadat správně složený jídelníček, který má napomáhat ke zdraví. Když dodržíme správné návykyjídelníček, jednou za čas není problém udělat si tzv. cheat day. Tento den umožňuje konzumaci jídla, které není úplně zdravé, ale jednou za čas nezatíží organismus tak, aby se projevily negativní účinky.

Počet jídel během dne

Snídaně, oběd a večeře, to jsou 3 fáze jídla, které by měly být dodrženy. Ideálním rozvrhem je 5–6 jídel, jež zabrání potencionálnímu přejídání. Proto nejlepším schématem by mohly být:

  • snídaně,
  • svačina,
  • oběd,
  • odpolední svačina,
  • večeře.

Pokud vás tenhle způsob nepřesvědčí, je vhodné nastavit si časový interval. Naplánovat si konzumaci potravin zhruba každé dvě hodiny. Ať už si vybereme jeden, či druhý způsob, je potřeba myslet na velikost porcí, určitě je vhodnější konzumovat menší množství najednou.

Zdroj obrázku: Freepik

Složení jídla

Toto je velice důležitá část. První polovinu jídelníčku by měla obsahovat zeleninaovoce, které jsou zdrojem vitamínů a minerálů. Čtvrtina celku by měly tvořit obilniny či potraviny škrobové (mouka, krupice, rýže, chléb). Celozrnné výrobky jsou výborným zdrojem vlákniny. Poslední část jídelníčku by měly tvořit bílkoviny (mléčné výrobky, tučné mořské ryby a libové maso). Nezapomínejte na nenasycené mastné kyseliny v rybách či ořeších.

Pokud jste v jednom kole, zvolněte, tělo nepotřebuje spěch, ale určitou rutinu, takže jestli vynecháváte snídani, začněte tímto bodem. Pokud jíte jídlo příliš rychle a po velkých kouscích, zaděláváte si na delší trávení, což může vést k zažívacím potížím (pálení žáhy, kyselému refluxu, přibírání na váze).

Nezapomínejte na pití vody

Kromě konzumace jídla je velice důležité dodržet pitný režim. Dospělý člověk by měl obecně vypít 2 litry tekutin denně, samozřejmě toto je to individuální, jelikož záleží na samotné výšce a váze člověka a na vynaložené fyzické aktivitě.

Zdroj: https://www.bbcgoodfood.com/health/healthy-diet-plan