Osm hodin spánku kvalitní odpočinek nepřinese. Nejlepší délka spaní je úplně jiná

Spánek je velice důležitou činností pro naše tělo i mysl. Kvalitní spánek přidává na kvalitě života. Při narušení spánkového cyklu hrozí různé zdravotní potíže. Určitě jste už někdy ocitli v nemilé situaci, kdy se probudíte a cítíte se naprosto unavení, bez nadšení a motivace. V některých případech vás může začít bolet i hlava, můžete mít horší reakce a „gramlavé ruce“, ze kterých vám bude stále něco vypadávat. Naštěstí tiktokerka Addison Jarman se podělila s fanoušky o své poznatky. Jaké to jsou?

Co je příčinou nedostatku spánku a energie?

Už se vám někdy stalo, že jste spali doporučených 8 hodin, nebo dokonce více, ale stejně jste se cítili unavení? Zíváte co chvíli, ale neznáte příčinu? Tiktokerka Addison Jarman tvrdí, že přirozený spánek je tvořen 90minutovými cykly. Pokud se probudíte v průběhu jednoho z nich, můžete tím narušit jeho kontinuitu a bude se vám hůře vstávat.

Spánkový cyklus se skládá z:

  • 65 minut normálního non-REM spánku,
  • 20 minut REM spánku,
  • 5 minut non-REM spánku.

Jestliže nemáte nastavený budík nebo nejste probuzeni jinak, tak je velice nepravděpodobné, že byste se probudili po 8 hodinách, ale spíše po 7,5 či 9 hodinách. Jednoduše, probuzení ve špatnou dobu cyklu může způsobit ospalost.

Zdroj obrázku: Freepik

Dle Addison Jarman tvoří zdravý spánek 90minutové cykly

Tato dáma tvrdí, že nejde o čas probuzení, ale čas, kdy jdete spát. Teoreticky můžete naspat menší porci času, ale přesto se budete cítit víc odpočatě, než když budete spát déle, ale probudíte se třeba v půlce cyklu. Mnoho lidí bylo šokováno, když zjistili, že budou více odpočatí po 6 místo 8 hodinách spánku. Taky vás to překvapuje?

Tuto metodu Addison Jarman využívá už dlouho a je naprosto spokojená. Únava a pocit nedostatku spánku vymizely jako mávnutím kouzelného proutku. Existuje ještě někdo ze slavných osobností? Ano, spousta lidí, ale tím nejznámějším je pravděpodobně superhvězda Cristiano Ronaldo. Ten totiž využívá již zmiňovaných 90minutových cyklů, ale nárazově. Spí 5× denně po 90minutových cyklech, ale to už je jiná kapitola. Pokud tedy máte problémy s energií a spánkem celkově, neváhejte a zkuste to také. Za zkoušku nic nedáte.

Zdroj: https://7news.com.au/lifestyle/health-wellbeing/feeling-tired-simple-90-minute-bedtime-trick-could-see-you-wake-refreshed-every-morning-c-6323779