Oblíbené kakao nemá s pravým nápojem bohů nic společného. Tělu přinese jen problémy

Již pradávní Mayové společně s Aztéky věděli o zdravotních benefitech kakaa. Nazývali ho nápojem bohů. Pro svou sladkou chuť se stal oblíbeným téměř v každé domácnosti, zejména u dětí. Kakaomnoho prospěšných látek pro zdraví, ale nenechte se zmást, to samé totiž neplatí o jeho instantně rozpustném protějšku. Co vám hrozí pitím instantního kakaa?

Jaký vliv má kakao na naše tělo?

Kakaový prášek se získává ze semen kakaovníku, který roste v rovníkových lesích Jižní a Střední Ameriky. Používá se nejen pro výrobu kakaa, ale i čokolády. Své využití najde i v alternativní medicíně.

Kakaové boby jsou zdrojem mnoha vitamínů, stopových prvků, zdravých tuků a mají mnohé nutriční hodnoty. Jenomže pozor, to samé se nedá říci o granulované podobě, která je k dostání kdekoliv. Proč být opatrný?

Zdroj obrázku: Freepik

Pitím instantního kakaa zvýšíte příjem cukru

Tento typ kakaa lze zakoupit skoro ve všech obchodech. Výhodou této varianty je rychlá příprava i chuť. Jenomže tím výhody končí.

Rozpustné kakao obsahuje sůl, cukr, umělá aromata, emulgátory, uhličitan vápenatý a uhličitan hořečnatý. Každých 100 g instantního kakaa obsahuje až 85 g cukru! Je opravdu důležité mít se na pozoru a být si vědom tohoto faktu, protože můžete ublížit nejenom sobě, ale i svému dítěti. Pravidelnou konzumací si zaděláváme na velký problém v podobě:

  • nadváhy a obezity,
  • cukrovky
  • zubního kazu,
  • některých druhů rakoviny.

Jak tedy správně vybrat?

Tento instantní nápoj dodá spoustu prázdných kalorií. Neposkytuje žádnou nutriční hodnotu a ještě zhoršuje koncentraci.

Správné kakao vyberete tak, že se podíváte na složení kupovaného produktu. Pro nejlepší účinky na organismus sáhněte po tmavém kakau. Budete čerpat benefity v podobě příznivého působení na nervový systém, snížení srážlivosti krve a krevního tlaku. Kromě toho oddaluje proces stárnutí a zvyšuje imunitu. Tak co, nemyslíte, že se přeci jen vyplatí připlatit si za kvalitu?

Zdroj: https://foodly.tn/tips/7-3034/, https://www.healthbenefitstimes.com/cocoa-bean/, https://www.webmd.com/vitamins/ai/ingredientmono-812/cocoa, https://www.foxnews.com/health/5-reasons-hot-chocolate-isnt-healthy, https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0149763413001681