Nakrmte svůj mozek. Tyhle potraviny ho nakopnou a vy se můžete těšit na rychlé myšlení

Mozek je složitý stroj, který řídí celé naše tělo. A stejně tak jako tělu musíme mozku dodávat živiny. Správné potraviny nám pomohou zvýšit mozkovou aktivitu a být tak každý den produktivnější. V tomto článku si povíme, jaké potraviny je dobré jíst.

Jak zdravá a správná potrava ovlivňuje mozek

Náš mozek řídí veškeré naše aktivity a pracuje bez přestávky 24 hodin denně. Některé chemické sloučeniny více či méně ovlivňují to, jak mozek dokáže pracovat. Vědecké studie prokázaly, že vhodná potrava podporuje kreativní myšlení a soustředění. Například strava bohatá na omega-3 mastné kyseliny má přímý vliv na kognitivní mozkové funkce. Zde platí více než kdy jindy přísloví „jste to, co jíte“.

Zdroj obrázku: Freepik

Nedostatek mozkové potravy má vliv na celé tělo

Nedostatek zdravé stravy či špatná strava mají naprosto opačný efekt. Dlouhodobě mají velmi nepříznivý vliv na paměť, kognitivní funkce, nerovnováhu krevních cukrů a negativně ovlivňují také náladu. Navíc dochází k hormonální nerovnováze, což může vést k poruchám spánku, ztrátě chuti k jídlu a poklesu celkové energie organismu. Můžou nastat i další fyzické potíže a v nejhorším případě dochází i k chronické nevolnosti či vysokému krevnímu tlaku.

Mohlo by vás zajímat:  Vyčistěte si játra zcela přírodním způsobem a posilněte své zdraví

Které zdravé potraviny byste měli často konzumovat

Jednou z nejzdravějších potravin, které mozku poskytují dostatek živin, je avokádo. Jedná se o ovoce obsahující zdravé sacharidy, tuky a spoustu vitamínů, jako vitamín K, C a vitamíny skupiny B. Navíc tělu poskytne spoustu draslíku. Dalšími potravinami podporujícími mozkovou činnost jsou například vlašské ořechy, špenát či kapusta. Také hořká čokoláda obsahující velké množství flavanolů má pozitivní vliv na mozek. K tomu všemu se taktéž doporučuje pít zelený čaj, který hydratuje organismus a dostatečně povzbudí.

Zdroj: https://www.medicalnewstoday.com/articles/324044#dark-chocolate