Dostatek tekutin je zásadní, nic se ale nesmí přehánět. Nadbytek vody je pro tělo pohroma

Dodržování pitného režimu je důležité pro správnou činnost lidského těla. Všechny buňky v lidském těle potřebují pro svoji funkci vodu. Nicméně stejně jako nedostatečná hydratace i přílišná hydratace tělu může uškodit. Jak poznáme, že pijeme příliš mnoho vody?

Kolik vody bychom měli za den vypít?

Pro správné fungování těla je voda nezbytná. Přibližně 20 % vody získáme konzumací jídla a zbytek je třeba doplňovat pitím. Péče o dostatečný příjem tekutin je naší každodenní povinností, ale ani s pitím se to nesmí přehánět. To, kolik vody tělo potřebuje, závisí na mnoha faktorech, jako jsou věk, tělesná hmotnost, pohlaví, množství fyzické aktivity, zdraví a okolní teplota. Nelze tedy jednoznačně určit, kolik vody tělo potřebuje. Nicméně zlatým pravidlem zůstává, že by se mělo denně vypít přibližně 30 ml vody na kilogram hmotnosti člověka. Tedy pokud průměrný člověk váží 70 kg, je třeba vypít 2,1 l vody.

Zdroj obrázku: Freepik

Příčiny nadměrné hydratace

Jedná se o problém, kdy je v těle více vody, než je potřeba. Může být způsobena nadměrnou konzumací vody nebo i zdravotními komplikacemi organismu. U obyčejných a zdravých lidí je hyperhydratace vzácná. Nicméně častější může být u lidí, kteří mají problémy s ledvinami a jejich tělo nedokáže vodu správně zpracovávat a vylučovat. Nadměrnou hydrataci organismu mohou způsobit také některé léky. Nejběžnější jsou antidepresiva, která utlumují i činnost některých orgánů.

Příznaky hyperhydratace

Mezi nejčastější příznaky hyperhydratace patří časté močení. Průměrně bychom měli tekutiny vylučovat šestkrát až osmkrát denně. Sledovat bychom měli také barvu moči. Přirozená moč má nažloutlou barvu, takže pokud je naše zrovna bezbarvá, měli bychom zpozornět a být obezřetní s další konzumaci nápojů. Hyperhydratace také může způsobit slabost či únavu, jelikož tělo vynakládá vyšší množství energie k vyloučení nadbytku vody z těla. Nadměrnou hydrataci mohou také doprovázet bolesti hlavy, nevolnost nebo vysoký krevní tlak.

Zdroj: https://www.webmd.com/diet/what-is-too-much-water-intake