Crimson vám ukáže, jak dobrá dokáže být ryba. Patří k nejčistším druhům na světě

Crimson je ryba s jedinečnou chutí a neobvyklými vlastnostmi, která u nás zatím není příliš známá. Je populární především v asijských zemích, kde se připravuje ve formě filetů nebo uzeného masa. Crimson je pokladnicí mnoha cenných složek a jeho zdraví prospěšné vlastnosti jsou neocenitelné.

Zdravotní vlastnosti

Crimson je ryba, která je skvělým zdrojem bílkovin. Obsahuje exogenní aminokyseliny, které se v lidském těle nevytvářejí. Jedná se o libovou rybu, která obsahuje velké množství mononenasycených mastných kyselin, ale najdeme v ní i polynenasycené tuky, včetně omega-3 kyselin. Je jich přibližně stejný počet jako u tresky nebo tilapie. Proto by lidé, kteří chtějí svůj jídelníček obohatit o cenné omega-‍3 kyseliny, měli častěji sahat po lososovi nebo makrele, které jsou nejlepším zdrojem těchto tuků.

Crimson je však ryba obohacená o fosfor, 100 g této ryby pokrývá 35 % denní potřeby tohoto prvku, stejně jako selenu a vitaminu B12. Tyto složky jsou nezbytné pro zdravou výživu. Fosfor je spolu s vápníkem a vitaminem D zodpovědný za správný stav kostí a zubů. Podílejí se na mineralizaci kostí, což znamená nižší riziko osteoporózy. Fosfor je makroživina, která je rovněž zodpovědná za udržování acidobazické rovnováhy v těle, hraje důležitou roli při přeměnách energie a je součástí nukleových kyselin.

Mohlo by vás zajímat:  Zdraví ledvin odráží každodenní jídelníček. Sůl není jedinou potravinou, která jim dává zabrat
Zdroj obrázku: Freepik

Pro koho je tato ryba vhodná

Jíst crimsona se doporučuje zejména obézním lidem nebo těm, kteří chtějí zhubnout. Díky svým nutričním hodnotám, vysokému obsahu zdravých bílkovin a nízkému obsahu tuku a kalorií je ideální složkou redukční diety. Všechny ryby jsou skvělou alternativou ostatního masa. Omega-3 mastné kyseliny působí proti ukládání tukové tkáně, což je důležité zejména při prevenci a léčbě obezity.

Kromě toho se crimson doporučuje lidem, kteří jsou na dietě omezující tuky, či těm, kteří mají problém se správnou funkcí žlučníku, jater nebo slinivky břišní. Důležitým argumentem ve prospěch toho, proč jíst crimsona, je skutečnost, že ačkoli je dravá, je to ryba, která nehromadí sloučeniny rtuti. Stejně jako tresku ji tedy lze s úspěchem zařadit do jídelníčku těhotných žen.

Zdroj: https://www.fishbase.se/summary/1406