Celozrnné výrobky patří do každého jídelníčku. Pomůžou zhubnout i zklidnit trávení

Celozrnné produkty jsou oblíbené především u lidí, kteří se snaží zhubnout. I ostatní by je ale měli zařadit do svého jídelníčku, protože jsou mnohem zdravější než potraviny z bílé mouky. Získáte tím výhody nejen pro své tělo, ale budete mít více energie a rozhodně stojí za to je vyzkoušet. Navíc se nemusíte omezovat pouze na pečivo, dopřát si můžete i těstoviny nebo zdravější rýži.

Zrna jsou z mouky, která není očištěná

Co jsou vlastně celá zrna? Jsou v mouce, která není důkladně očištěna. Proto jsou celozrnné mouky plné vysokého podílu otrub a také slupek. Tím se dostáváme k tomu, proč jsou celozrnné produkty tolik zdravé. Rafinovaná, tedy bílá mouka obsahuje méně živin, které jsou prospěšné pro naše tělo. Obsahuje sacharidy a také lepek. To může přispívat k tomu, že budete tloustnout.

V celozrnné mouce ale najdete živiny, které naše tělo potřebuje. Obsahuje vlákninu, která chybí spoustě lidem. Ta má vliv na funkci trávicího systému. Navíc je plná také vitaminu B, který je spojený s pokožkou, a navíc budete mít zdravou krev. Celozrnná mouka a výrobky z ní jsou velmi ceněné také pro železo, které zajistí dostatek červených krvinek.

Mohlo by vás zajímat:  První mrazy jsou ideální pro podzimní procházku. Nasbírané jeřabiny budou mít největší sílu
Zdroj obrázku: Freepik

Vyměňte potraviny z bílé mouky za celozrnné

Celozrnná mouka a další produkty ale mají spoustu dalších výhod. Například obsahují fosfor a hořčík. Hořčík pomůže vlasům i nehtům, podpoří jejich růst a kromě toho jsou výrobky z celozrnné mouky plné také zinku, který pozitivně působí na naši imunitu, především v podzimním období.

A kde najdete celozrnné výrobky? Dnes už jsou součástí snad všech obchodů s potravinami. Některé najdete ve zvláštní sekci se zdravou výživou, ale například pečivo už bývá na jednom místě – z bílé mouky i z celozrnné. Dávejte si pozor, aby bylo pečivo opravdu celozrnné. Někteří výrobci se snaží oklamat zákazníky tím, že pečivo obarví karamelem nebo jiným barvivem a vydávají ho za celozrnné.

Zdroj: https://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/what-should-you-eat/whole-grains/