7 triků, které zatočí s prokrastinací: věčnému odkládání bude provždy konec

Zítra, do konce týdne nebo zcela jistě do konce měsíce? Trvalé odkládání plnění cílů souvisí s posuzováním důležitosti jednotlivých úkolů. Prokrastinace dokonce bývá považována za novodobou civilizační chorobu, protože neustálé přibírání dalších povinností vede k neschopnosti je třídit a následně doopravdy splnit. Mnoho lidí pak trpí zvýšenou stresovou zátěží, nebo přímo depresemi. Jak se naučit třídit a neodkládat důležité úkoly?

Co se skrývá pod pojmem prokrastinace

V současnosti oblíbený pojem skrývá zanedbávání nebo odkládání plnění povinností i s vědomím možných následků. Dokonce způsobuje výčitky svědomí z odkládání úkolů a následný stres. Někdy se prokrastinaci říká „studentský syndrom“, protože právě mladí lidé jsou pověstní odkládáním povinností do poslední možné chvíle. V dospělosti však může prokrastinace způsobovat velké potíže v práci i osobním životě.

Rozdělení náročného plánu na menší úkoly

Základním pravidlem je rozdělení velkého úkolu na menší, což usnadní realizaci. Za každý splněný dílčí úkol si můžete dopřát odměnu, což vede k motivaci a plnění dalších.

Neexistuje nejlepší den nebo hodina pro začátek

Začnu v pondělí, úterý nebo v 10 hodin. Rozhodně neexistuje žádný nejvhodnější okamžik pro začátek. Po stanovení cíle začněte na jeho splnění pracovat hned.

Mohlo by vás zajímat:  Nejoblíbenější pochoutky udělají v těle akorát paseku. Těchto 6 potravin rovnou vyhoďte

Organizace času je základem plánování

Kolik času zabere daná činnost? Základem je nepřeceňovat své schopnosti, protože pak by splnění mohlo skončit naprostým nezdarem.

Odměna čeká!

Jistotou úspěchu je správná motivace, kterou mohou být peníze i odměna za konkrétní splnění daného cíle.

Zdroj obrázku: Freepik

Žijte beze strachu

Strach z vlastního neúspěchu nebo nezvládnutí přiděleného úkolu? Strach brzdí v dalším pokroku a je zcela zbytečný. Bývá také důvodem pro samotnou prokrastinaci, protože strach z neúspěchu je vlastně důvodem pro odložení úkolu.

Rozhodování zvyšuje sebevědomí

Odkládání důležitých rozhodnutí souvisí i se sebevědomím. Zkuste si trénovat rozhodování a plnění předsevzetí každý den, lépe se pak vyrovnáte se stresem. Splnění daného cíle navíc povede k posílení sebevědomí.

Zítra? Raději dnes!

Máte čas splnit zítřejší úkol již dnes? Tato metoda je nejlepší cestou, jak nespadnout do sítě prokrastinace.

Zdroj: https://www.robinwaite.com/blog/how-to-stop-procrastinating-forever-7-step-guide/