Záměna měrných jednotek způsobila v historii vykolejení horské dráhy nebo pád letadla

Existují dva hlavní typy měrných jednotek, které jsou běžně používány v celém světě. První typ jsou metrické jednotky zahrnující například metry nebo kilogramy. Druhým typem jsou imperiální jednotky, jako jsou stopy a libry, které jsou méně známé a méně používané, zejména mimo Spojené státy americké. Používání různých jednotek může být problémem, a to především v situacích, kdy je důležité měření přesné a chyba může mít závažné následky.

Vykolejení horské dráhy

V prosinci 2003 došlo v tokijském Disneylandu k nehodě na atrakci Space Mountain, když jedno z vozidel vykolejilo. Příčinou nehody bylo použití špatně navržené nápravy, což bylo způsobeno nesprávným použitím měrných jednotek během konstrukce atrakce. Naštěstí se nikomu nic vážného nestalo. Od této nehody se park snaží získat zpět důvěru svých návštěvníků a zlepšil bezpečnostní opatření. I přes danou událost park nadále úspěšně funguje a přitahuje návštěvníky z celého světa.

Mohlo by vás zajímat:  Zářezy na kartonových cedulkách u čajových sáčků mají překvapivě jednoduché využití
Zdroj obrázku: Freepik

Air Canada Boeing 767 (1983)

Dne 29. července 1983 zažilo letadlo společnosti Air Canada Boeing 767 problémy a muselo nouzově přistát bez použití klapek. Příčinou tohoto nebezpečného incidentu byla špatná úroveň paliva v nádrži, což vedlo k poruše motoru a zablokování klapky. Naštěstí všech 69 osob na palubě přežilo s pouze lehkými zraněními. Tento případ ukázal důležitost přesného měření a přezkoumání všech bezpečnostních opatření před každým letem, aby se minimalizovalo riziko nebezpečných situací v letecké dopravě.

Korean Air Cargo Flight 6316 (1999)

Dne 15. dubna 1999 vzlétlo letadlo Korean Air Cargo Flight 6316 z čínského města Šanghaj s cílem dosáhnout Soulu. Zpočátku se zdálo, že se jedná o běžný let pro tříčlennou posádku. Nicméně tento let se stal osudným pro všechny na palubě, neboť se jednalo o jejich poslední let. Po obdržení povolení k výstupu na výšku 1 500 metrů (4 900 stop) se první pilot dotázal druhého pilota, zda by měli být ve výšce 1 500 stop místo 4 500 stop, na což druhý pilot špatně odpověděl ano. Tento chybný manévr vedl k tragické nehodě, kdy letadlo narazilo do obytné části, způsobilo celkem 8 úmrtí a 10 lidí bylo zraněno.

Zdroj: https://gizmodo.com/five-massive-screw-ups-that-wouldnt-have-happened-if-we-1828746184