Tesla svolává do servisů téměř 27 tisíc vozidel kvůli vážné chybě v softwaru

Americký výrobce automobilů Tesla svolává skoro 27 tisíc vozidel. Jedná se o reakci na opakované stížnosti zákazníků, kteří měli problémy s odmrazováním čelního skla při nízkých teplotách. Svolávají se pouze určité modely, která v takovém stavu nemusí splňovat bezpečnostní standardy.

Problémy s topením

Problémem je softwarová chyba, které způsobuje problémy s odmrazováním čelního skla. Tesla regulačním úřadům řekla, že chybu může způsobit neúmyslné otevření ventilu tepelného čerpadla a zachycení chladiva uvnitř výparníku. V tomto případě dojde pouze k bezdrátové aktualizaci softwaru a nápravě chyby bez nutnosti navštívit servis.

Jakých aut se problém týká

Problém se naštěstí netýká všech vozidel, ale „pouze“ přibližně 27 tisíc vozidel. Zasaženými vozy jsou Model 3, Model S a Model X, vyrobenými mezi roky 2021 a 2022, a Model Y, vyrobený v letech 2020–2022. Vozidla momentálně nevyhovují federálním bezpečnostním standardům pro motorová vozidla. Tesla dále uvedla, že si není vědoma žádných nehod nebo zranění souvisejících s touto chybou. Aktualizace softwaru byla provedena 15. ledna a regulační orgány ihned provedly testy, zda nápravné opatření vyhovuje.

Zdroj obrázku: Freepik

Tesla vzdoruje dalším problémům

Od roku 2021 čelí Tesla vládnímu vyšetřování kvůli asistenčním systémům „autopilota“, tedy autonomnímu řízení, a herním funkcím na dotykové obrazovky vozidla. Pod dohledem amerických regulátorů a vládních institucí vydala Tesla v posledních měsících a letech řadu svolávacích akcí. Například začátkem roku 2021 automobilka souhlasila se stažením 135 tisíc vozidel do autorizovaných servisů. Národní bezpečnostní agentura měla vážné podezření na kritickou chybu v dotykových obrazovkách. Selhání dotykové obrazovky by znamenalo ztrátu obrazu zadních kamer, vnější osvětlení vozidla a nefunkčnost systému odmlžování a odmrazování čelního skla.

Zdroj: https://www.autoblog.com/2022/02/09/tesla-recall-heat-defrost-software-update/