Plank posílí svaly celého těla a podpoří rovnováhu. Cvičení každý den přinese nečekaná pozitiva

Cvičení s vlastní vahou je ve fitness světě velmi populární. Je velmi praktické a jednoduché. Navíc nemusíte chodit do žádné posilovny a zvládnete ho v pohodlí domova. Plank je jedním z nejznámějších cviků s vlastní vahou. Pro spoustu lidí taky tím nejméně oblíbeným cvikem. Co se však stane, když budete plankovat každý den? Pojďme to zjistit.

Jaké svaly se posilují?

Během planku se posiluje celá hlavní skupina jádra, tedy příčný sval břišní, přímý sval břišní a šikmé břišní svaly. Navíc se posilují i hýžďové svaly a zádové svaly. Důležitost těchto svalů je často podceňována, jenže všechny mají svůj účel. Příčný břišní sval zvyšuje schopnost zvedat těžší váhy, přímý sval břišní obecně zlepšuje sportovní výkony a tělo tyto svaly využívá hlavně při skákání. Šikmé břišní svaly zlepšují schopnost stabilního ohýbání a vytáčení trupu. Hýžďové svaly jsou zase podporou zad.

Zdroj obrázku: Freepik

Snížení rizika poranění zad a vylepšení rovnováhy

Každodenní cvičení planku umožní budování svalů bez velkého zatížení páteře a boků. Velkou výhodou je také budování zádových svalů, což zajistí větší podporu a stabilitu těla. Navíc plank zlepšuje celkové držení těla a udržuje páteřní obratle ve správném zarovnání. Posílením břišních a zádových svalů získáte mnohem lepší rovnováhu a výkon v jakékoli další fitness aktivitě.

Plank zlepší náladu a pročistí hlavu

Cvičení planku má zvláštní vliv na naši nervovou soustavu a díky tomu dochází ke zlepšení nálady. Protahují se skupiny svalů, které mohou způsobovat stres a napětí v celém těle. Během dlouhého sezení vzniká tlak na páteř, nohy a ramena. Dlouhodobě to může mít negativní dopad na naše celkové zdraví. Jestliže plank zařadíte do své každodenní rutiny, pomůže s léčbou deprese a úzkosti. Celkově budete klidnější a budete se cítit lépe.

Zdroj: https://www.india.com/lifestyle/5-incredible-things-that-will-happen-to-you-when-you-start-doing-planks-every-day-2330090/