Ovesná kaše je zdravá a dodá energii na celé dopoledne. Tyhle chyby ji úplně zkazí

Ovesná kaše je ideální volbou k snídani a v Čechách je velmi oblíbená. Dodá dostatečné množství energie na celé dopoledne. Navíc je velmi sytá, má správné množství minerálů a vlákniny, která zlepšuje trávení a zrychluje metabolismus. Nicméně jak se ukazuje, ovesnou kaši a její výživové hodnoty můžeme jednoduše zkazit. Co do ovesné kaše raději nepřidávat?

Proč jíst k snídani ovesnou kaši?

Ovesná kaše je skvělým zdrojem živin a mnoho lidí si ji rádo dá k snídani. Rychle zažene pocit hladu a dodá zasytí na celé dopoledne. Jedná se o zdravé a vyvážené jídlo, které podporuje hubnutí. Oves je dobrým zdrojem bílkovin a aminokyselin, které si tělo nedokáže samo vyrobit a musejí být přijímány ze stravy. Ovesná kaše se navíc prodává v připravených sáčcích s mnoha příchutěmi, které stačí zalít vodou, a zdravá snídaně je připravená.

Zdroj obrázku: Freepik

Obsahuje mnoho vitamínů a minerálů

Velké množství vlákniny v kaši zlepšuje trávení a zrychluje metabolismus. Kromě toho ovesná kaše obsahuje velké množství železa, manganu, zinku, vápníku, hořčíku a fosforu. To jsou téměř všechny esenciální minerály. Navíc v ovesné kaši najdete také vitamíny A, E, K a B, které působí příznivě na nervový systém.

Chyby při přípravě ovesné kaše

Jelikož oves obsahuje dobře vstřebatelné sacharidy, které se postupně štěpí a metabolizují, nedochází k nadměrné produkci inzulínu do krve a předchází inzulínovým špičkám. Do kaše byste proto neměli přidávat žádný cukr ani sůl. Jedná se o pravděpodobně nejčastější chybu při přípravě ovesné kaše. Místo cukru je možné přidat trochu medu, jakmile kaše vychladne. Dobré je také vzdát se různých sirupů a marmelád. Místo toho přidejte do ovesné kaše čerstvé či sušené ovoce a podpořte tak zdravou podstatu ovesných vloček.

Zdroj: https://www.bonappetit.com/test-kitchen/common-mistakes/article/oatmeal-common-mistakes