Jezte jedno vejce každý den a zažijete změnu. Celé tělo zázračně omládne

Vejce jsou velmi populárním produktem, který konzumuje téměř každý z nás. Někteří lidé mají vejce velmi rádi a mohli by je jíst každý den. Vejce jsou velmi kontroverzní. Na jedné straně jsou zdravá a na druhé straně slyšíme zprávy o jejich škodlivosti. Co můžete získat každodenní konzumací vajec? Pozorovat na sobě můžete hned několik změn.

Vejce rychle zasytí a posílí zdraví kostí

Vejce je sice malé, ale dá vám hodně síly. Jedno vejce má asi 70 kcal, 6 gramů bílkovin, 5 gramů tuku a žádné sacharidy. Navíc obsahuje cholin, vitamíny D a B12 i mnoho dalších minerálů. Díky tomu můžete s vejci podpořit svůj imunitní systém.

Vitamín D je velmi důležitý pro zdraví kostí a dalších tělesných procesů. Pomáhá regulovat krevní tlak, snižuje riziko některých druhů rakoviny a podporuje také duševní zdraví. Navíc jím doplníte také hladinu vápníku a fosforu v těle. Za to vám vaše kosti jistě poděkují, protože budou pevnější a zdravější.

Zdroj obrázku: Freepik

Vlasy a pokožka budou zářivější

Vejce jsou velmi dobrým zdrojem vitamínů skupiny B, díky čemuž podporují zdraví vlasů a pokožky. Vejce jsou také bohatá na aminokyseliny, které mohou zlepšit tón a pružnost pokožky i pevnost vlasů nebo nehtů. Jestli máte s těmito prvky problém, můžete je podpořit konzumací vajec.

Mohlo by vás zajímat:  Pocit těžkých nohou může znamenat i vážný problém. Některé příznaky se nevyplatí podcenit

Posílíte svůj zrak i mozek

Vejce obsahují cholin, který se používá při produkci buněčných membrán a neurotransmiterů v těle. Cholin je ale velmi důležitý také pro paměť, náladu, svaly a funkci nervového systému. Jedno vejce denně vám poskytne asi 6 % denní dávky cholinu. Díky tomu bude váš mozek v dobré kondici.

Vaječné žloutky obsahují karotenoidy, lutein a zeaxantin. Tyto prvky jsou klíčové pro zdraví očí. Vejce obsahují mimo jiné také omega-3 mastné kyseliny, které mohou snížit riziko srdečních onemocnění a snižují záněty v těle. Pravidelná konzumace vajec vám také může pomoci zhubnout, ale musíte je správně připravit.

Zdroj: https://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/food-features/eggs/