Na návštěvu STK je dobré auto připravit. Tyto věci zajímají techniky nejvíce

Jednou za dva roky se musí každý řidič se svým vozem zastavit na stanici technické kontroly a doložit, že je auto v pořádku a splňuje všechny zákonné požadavky pro provoz na pozemních komunikacích. Několik prvních návštěv je jen formalita, ale jak auto stárne a na tachometru přibývají ujeté kilometry, roste i nervozita majitelů. Kolem dvanáctých narozenin, respektive dvanáctého výročí od první registrace auta, už začíná jít do tuhého. Záleží samozřejmě na tom, jak je auto udržováno a jak moc se s ním jezdí, ale dvanáct let je pomyslná hranice, po které přestávají být povinné kontroly jen otravná položka v diáři. Dnes vám poradíme, na co se zaměřit.

Mohlo by vás zajímat:  Infrastruktura pro nabíjení elektromobilů je lepší než dostupnost benzinových stanic

Korodující komponenty

Železo stárne a karoserie pochopitelně také. Pokud auto neparkujete v garáži, je během roku vystaveno celé škále různých povětrnostních vlivů a musí přečkat teploty, které na sluníčku za horkého letního dne atakují šedesátky a v tuhých zimních mrazech padají pod minus deset. To všechno se na karoserii, podvozku i dalších komponentech ošklivě podepisuje. Nejlepší je samozřejmě prevence, například kvalitní nátěry a včasné výměny korodujících prvků, ale pokud jste tohle podcenili, nezbývá, než auto těsně před technickou projít a korozi zamaskovat. Nebo ještě lépe poškozené komponenty vyměnit.

Mohlo by vás zajímat:  Umístění některých radarů na silnici považují řidiči za schválnost
Zdroj obrázku: Freepik

Zažloutlé světlomety a vypálená zrcadla

Za volantem je třeba hlavně dobře vidět. A když vám světla nesvítí dost, je to samozřejmě velký problém. Nejde ani tak o seřízení žárovek, jako o kvalitu světlometů a zrcadel. Jejich výměna se sice prodraží, může jít i do vyšších desítek tisíc, ale technickou bez výměny často neprojdete. Dobrá zpráva je, že i tady se dá údržbou ušetřit.

Nepovolené doplňky

Češi jsou národem kutilů. A rádi si upravujeme také auta. Jenže pozor, zdaleka ne každá úprava je legální a to se týká i těch, které jsou prováděny v neautorizovaných servisech. Pokud máte na autě instalovány prvky, které nejsou schválené a homologované, před kontrolou je nechte odstranit. I kdybyste za demontáž měli platit.

Zdroj: https://www.godigit.com/motor-insurance/car-insurance/tips/things-to-do-to-keep-your-car-in-good-condition