Práce z domova vyžaduje větší odhodlání, než se zdá. Soustředění udrží správná motivace i přestávky

Zprvu zní práce z domova jako sen. Žádné dojíždění, formální oblečení, hlasití kolegové ani další rušivé elementy kanceláře. Pozitivní nadšení z home officu často po nějakém čase pomine. Místo nadšení se objeví nechuť k práci a prokrastinace. To následně vede k snížené produktivitě a duševnímu trápení. Naštěstí existuje celá řada metod, jak zůstat soustředěný a práci z domova hravě zvládat.

Vytvořte si doma pracovní místo

Pokud je to možné, svou domácí kancelář si vytvořte v místnosti, kterou lze zavřít, a mít tak více soukromí k soustředění. Kvalitní stůl, u kterého se bude dobře sedět, je základ. Pořiďte si dobrou ergonomickou židli, jelikož budete často sedět, což zvyšuje namáhání krku, ramen, zad a dalších částí těla. Vhod přijde i ergonomická klávesnice a počítačová myš. Na pracovním stole mějte pouze základní věci, které vás nebudou při práci rozptylovat. Svůj pracovní prostor pravidelně uklízejte.

Vytvořte si plán a nezapomínejte na odměny

Vytvořit si denní plán je velmi dobrý nápad. Skvěle díky němu optimalizujete svůj pracovní čas a navíc pomůže udržet motivaci. Každé ráno si připravte seznam úkolů, které v ten den je třeba udělat, a k úkolům s nejvyšší prioritou umístěte hvězdičku nebo jakýkoli jiný symbol. Velké a dlouhé úkoly rozdělte na menší kroky, což pomůže zůstat soustředěný.

Mohlo by vás zajímat:  Rostliny pod útokem koček: zelená svačinka může skončit otravou, prevence se vyplatí
Zdroj obrázku: Freepik

Za každý splněný úkol se odměňte, jelikož odměny jsou jedny z nejlepších motivátorů. Vědomí, že se můžeme na něco těšit, zvyšuje hladinu duševní i fyzické energie. Jako odměnu můžete zvolit například sledování TV, poslech podcastu, přípravu kávy či nějakou sladkost. Ujistěte se však, že odměny budou dostatečně velké, aby měly pozitivní vliv, ale ne natolik, aby odváděly pozornost od práce.

Dělejte si pravidelné přestávky a cvičte

Pravidelné přestávky zvyšují naši energii a vitalitu, zlepšují soustředění a jsme díky nim produktivnější. Minimálně každou hodinu je dobré si dát pěti- až sedmiminutovou pauzu. Je dobré vstát, jít se projít po bytě či domě a protáhnout nohy. Věřte, že vám to při práci velmi pomůže.

Pravidelné cvičení taktéž zvyšuje energii a zlepšuje soustředění. Navíc pomáhá posilovat imunitní systém a kontrolovat hmotnost. Snižuje stres, zvyšuje sebedůvěru, léčí deprese a úzkosti. Existuje opravdu mnoho výhod pravidelného cvičení a cvičit by měl každý alespoň 10 minut denně.

Zdroj: https://www.flexjobs.com/blog/post/how-to-keep-your-focus-when-working-at-home-v2/