Nová auta jsou plná vychytávek, o které řidiči ne vždy stojí

Aktuální nabídka automobilek nabourává základní ekonomická pravidla o tom, že na trhu rozhodují dvě hlavní síly – nabídka a poptávka. Svou roli pochopitelně hrají regulace, minimálně v Evropské unii, která je v tomto směru světovým lídrem. Ponechme teď stranou otázku, zda je to správný a zodpovědný přístup, nebo zda se nám jen úředníci a politici pokoušejí vnutit svou ideologii. Faktem je, že zákazníci by poptávali něco trochu jiného, než co mohou výrobci na trh dodávat. A co nás v tomto směru čeká v nedaleké budoucnosti?

Mohlo by vás zajímat:  Opravy starého vozu vyjdou často dráž než koupě novějšího auta

Ještě více elektroniky

Obliba automatických a poloautomatických asistentů, kterých jsou moderní auta plná, se liší podle věku řidiče. Asi nepřekvapí, že mladší ročníky je vítají, stejně jako si neváhají připlatit za velké multimediální systémy nebo kvalitní reproduktory. S rostoucím věkem řidiče pak obliba těchto systémů klesá, řidiči přes padesát let jim často nemohou přijít na jméno. A těžce nesou, že za elektroniku, o kterou nestojí, si stejně musí při nákupu auta připlatit.

Zdroj obrázku: Freepik

Malé a ještě menší motory

Poptávka po výkonných autech se silnými motory sice postupem času klesala už několik dekád, stále ještě se však najde spousta lidí, kterým vyšší spotřeba navzdory rostoucím cenám paliv nevadí. V prvé řadě jim jde o prožitek z jízdy a pocit, který přináší jízda s nadupaným autem. V současnosti už ale i renomovaní výrobci sporťáků vsadili na elektrické motory. A tak ten, kdo chce mít pod kapotou stovky koní, musí vzít zavděk elektromobilem nebo koupit starší vůz z druhé ruky.

Mohlo by vás zajímat:  Každou zimu zápolí řidiči s namrzlými okénky. S domácím rozmrazovačem bude se škrábáním konec

Vizuální baroko

Tohle není ani tak otázka regulací, jako snaha automobilek odvést pozornost od jiných, pro mnohé důležitějších aspektů. Moderní auta se snaží zaujmout designovými prvky interiéru a automobilky se předhánějí v tom, která připraví překvapivější řešení. To nemusí být vždy funkční a užitečné, důležité je, aby řidiče či pasažéry opravdu zaujalo.

Zdroj: https://www.spyne.ai/blogs/automotive-industry-trends