Nabíjení elektromobilů komplikuje nedostatečná infrastruktura

Evropa se rozhodla jít cestou Green Dealu, aby zamezila množství skleníkových plynů v atmosféře. Pomoci snížit tyto emise a zlepšit životní podmínky mají elektromobily. Každým rokem by se měl zvyšovat počet elektromobilů na silnici na úkor klasických automobilů poháněných fosilním palivem. Už nyní si můžeme všímat elektromobilů na silnici. Nicméně jejich počet je stále minimální, a to hned z několika důvodů. Jedná se o vysoce nastavenou cenu, která půjde s dostupností postupem času dolů, a také o problémy spojené s nabíjením. Na jaké nejčastější potíže narazíte?

Mohlo by vás zajímat:  Na spotřebu paliva má významný vliv styl jízdy

Dostupnost nabíjecí stanice

Velikým problémem je zatím infrastruktura nabíjecích míst. V západní Evropě je četnost dobíjecích míst a stojanů vyšší než zatím u nás. I když se u nás rozšiřuje počet míst, kde se dá dobít, a do budoucna některé benzínové pumpy chtějí rozšiřovat tato místa, stále se jedná o malý počet. Problém nastává také v kompatibilitě nabíječek. Pokud chcete svůj elektromobil nabíjet rychle, můžete jen na stanici stejné značky, od jaké máte elektromobil.

269033
Zdroj obrázku: Freepik

Krátké nabíjecí kabely

Jak známe rozdíly panující mezi Applem a dalšími značkami, i zde jsou patrné rozdíly. Například sítě Tesla Supercharger mají krátké nabíjecí kabely. Pokud vlastníte jiný elektromobil než právě Teslu, může nastat problém. Všechna vozidla značky Tesla mají nabíjecí port nalevo, zatímco ostatní značky mají pozici portu na různých místech.

Mohlo by vás zajímat:  Správně nastavená opěrka hlavy je klíčovým prvkem bezpečnosti v autě

Pomalé nabíjení

Častým problémem je samotná rychlost nabíjení. Ne všechny nabíječky umožňují rychlé nabití, některé z nich mohou být poškozené, což se rovněž projeví na samotné rychlosti. Při nepříznivých podmínkách (velká zima nebo teplo) je proces nabíjení pomalejší, aby se zabránilo poškození.

Rychlost není jediným problémem. Většina nabíjecích stanic vyžaduje použití aplikací určených pro nabíjení. V praxi to znamená, že budete muset sledovat, z kterého stojanu vůz nabíjíte. Každá značka stojanu vyžaduje jinou aplikaci. Takže se jedná o další zdržení, co se týče nabíjení.

Zdroj: https://www.makeuseof.com/most-common-ev-charging-problems/