Infrastruktura pro nabíjení elektromobilů je lepší než dostupnost benzinových stanic

Elektromobilita je téma, které vzbuzuje různorodé reakce a názory. Když se dostane na stůl diskuse o elektrických automobilech, setkáme se jak s kladnými, tak i značně kritickými názory. Ti, kteří vyjadřují svůj odpor vůči elektromobilitě, se často opírají o různé argumenty, které podle nich oslabují přínosy elektřinou poháněných vozidel. Jednou z nejčastěji zmiňovaných obav je nedostatečná infrastruktura – tedy nedostatek míst, kde lze elektromobily nabíjet. Ve skutečnosti však není situace tak kritická, jak by se mohlo zdát, a infrastruktura pro elektromobily je ve srovnání s infrastrukturou pro vozidla se spalovacím motorem značně pokročilá.

Mohlo by vás zajímat:  Parkování na přeplněných sídlištích je komplikované

Nedostatečná infrastruktura je mýtus

Začátky elektromobility sahají daleko do minulosti, až do roku 1835. Přestože se můžeme bavit o prvním elektromobilu, sestrojeném Sibrandem Stratinghem a jeho asistentem Christopherem Beckerem, soustřeďme se spíše na počátky moderní elektromobility. Na začátku této éry se často hovořilo o nedostatečné infrastruktuře, což však nebyla úplně pravda. Ve skutečnosti byla infrastruktura pro elektrická vozidla už v té době lepší než ta, kterou by měla kdy infrastruktura pro vozidla se spalovacím motorem.

Mohlo by vás zajímat:  Jízda na oranžovou má přesně stanovená pravidla
Zdroj obrázku: Freepik

Můžete využít jakoukoliv dostupnou zásuvku

Pro majitele vozidla se spalovacím motorem je nutností vyhledat benzínovou nebo naftovou pumpu, aby doplnili palivo. Alternativní možnosti jsou prakticky nemožné. Naopak elektromobily nabízejí výhodu v tom, že jako zdroj energie lze využít téměř jakoukoli dostupnou zásuvku. Běžná domácí zásuvka může posloužit k nabíjení elektromobilu.

Elektřina na dosah

Elektřinu máme prakticky všude kolem sebe. Můžeme tedy s jistotou prohlásit, že infrastruktura pro elektromobily je od samého počátku lepší než pro vozidla se spalovacím motorem. Stačí obyčejná zásuvka doma a každé ráno můžeme vyjet s plně nabitým elektromobilem. Pro ty, kteří elektromobil používají převážně v rámci města, kde dojezd baterie stačí, není třeba jezdit na jiná místa, protože si mohou jednoduše nabít své vozidlo u domu a vyrazit. Je však pravdou, že pro dlouhé cesty jsou nezbytné rychlonabíjecí stanice. Nicméně je důležité si uvědomit, že pro běžného majitele elektromobilu, který nepotřebuje každodenně najezdit stovky kilometrů na dálnici, jsou tyto stanice spíše výjimkou než pravidlem.

Zdroj: https://energy5.com/electric-vehicle-charging-availability-public-and-private-charging-stations