Deklarované parametry vozů zřídka odpovídají realitě

Údaje uváděné automobilkami v popisech jednotlivých modelů jsou sice pod přísným dohledem, minimálně v rámci Evropské unie, ale celý ten dohled je pochopitelně koncipovaný tak, aby se vlk nažral a koza zůstala celá. Chcete-li si tak pořídit nové auto, zkušební jízda v autosalonu vám pravděpodobně stačit nebude, daný model byste si měli zkusit pronajmout minimálně na víkend, abyste si mohli prověřit, jak se chová v reálném provozu a zda vám bude opravdu vyhovovat. Na co všechno je dobré dát si pozor?

Mohlo by vás zajímat:  Některé samolepky na autech mohou odporovat zákonu

Spotřeba na papíře a v provozu

Testovací jízdy se dnes už sice nekonají na trenažérech v laboratořích, ale mezi testovaným autem a tím, které možná budete řídit, je spousta rozdílů. To testované je v perfektním stavu s prémiovým motorovým olejem, sedí v něm jen štíhlý řidič a neveze žádná zavazadla. Za běžných podmínek tak mívají nová auta spotřebu až o patnáct procent vyšší, než jaká je deklarovaná, a s rostoucím věkem vozu se tenhle rozdíl jen zvyšuje. A to nebereme v potaz situaci, kdy je auto plně naložené a veze celou rodinu.

Mohlo by vás zajímat:  Všechna auta každý podzim: Co se má kontrolovat a co lidé nejčastěji dělají zbytečně
Zdroj obrázku: Freepik

Malý velký kufr

Kufr, který je na papíře obrovský, může být v reálu prakticky nepoužitelný. Což neznamená, že v něm skutečně není dost místa, jen se do něj budou velmi obtížně skládat objemná zavazadla, jako je různé sportovní vybavení. To se týká třeba jízdních kol, která někteří lidé rádi vozí rozložená v kufru. Ale někdy se ani s odmontovaným předním kolem nevejdou, a tak si na ně řidiči stejně musejí pořídit střešní nosič nebo nosič na tažné zařízení.

Mohlo by vás zajímat:  Při vystupování z vozu vzniká mnoho zbytečných nehod

„Rodinné auto“

Kupujete-li si rodinné auto, pravděpodobně v něm chcete vozit děti, včetně těch nejmenších. A tak by každé správné rodinné auto mělo mít bezpečnostní systém ISOFIX na všech sedadlech, kromě sedadla řidiče pochopitelně. Ne každý rodinný vůz ale tohle splňuje, zejména u těch levnějších zjistíte, že v nich reálně můžete bezpečně převážet jen jedno nebo dvě malé děti. I přesto bude daný model prodávaný jako rodinný.

Zdroj: https://motoreu.com/why-real-fuel-consumption-values-are-higher-than-catalog-values-blog